مشارکت آنلاین
  • درخشش تمام خورشید در نیشابور؛

    امضای تفاهم‌نامه ساخت 144 مدرسه توسط خیر نیک اندیش ،مهندس وکیلی

    معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع شورای معاونان، انتخابات را یک تکلیف برای همه معرفی کرد و از امضای تفاهم‌نامه ساخت 144 مدرسه به طور همزمان توسط عبدالرضا وکیلی خبر داد.


  • سید محمدرضا سید زنوزی ؛

    هیچ کار خیری بالاتر از مدرسه سازی نیست

    "محمدرضا زنوزی" هدف خود را با ساخت مدرسه ای شبانه روزی برای بچه های شهرستان "زنوز" به واقعیت تبدیل کرد تا بچه های روستا دیگر به دلیل شرایط سخت، دست از تحصیل برندارند.


  • گفتگو با مولود علامه خیر مدرسه ساز ،

    مدرسه سازی فعالیتی مقدس است

    مولود علامه ،با اشاره به اینکه مدرسه سازی فعالیتی مقدس است می گوید:زنان به دلیل داشتن حس لطیف زنانگی ومهر مادری وجاذبه مثبتی که به طرف خود می کشند وقتی بحث کار خیر مطرح میشود ناخودآگاه بیشتر جذب میشوند


  • معرفی نخبگان مدارس خیرساز شهر تهران؛

    احمد سید علی نقی "از مدرسه خیرساز لواسانی دانا /دانش آموز دیروز با دو مدرک دکترای امروز

    بچه های روستای "ترک محله" یا توک محله لواسان می دانند که شاید باید زمان های طولانی پیاده روی می کردند تا به مدرسه برسند. مخصوصا سربالایی قریه "ترک مزرعه" که گاهی اوقات نفس را بند می آورد و کم کم طاقت فرسا شده بود.


  • در راستای گرامیداشت مقام پدر مدرسه سازی ایران ،

    خیابانی در منطقه یک تهران به نام مرحوم حافظی نامگذاری شد

    خیابانی در منطقه یک تهران و در نزدیکی محل جامعه خیرین مدرسه‌ساز به نام رئیس فقید این مجموعه مرحوم محمدرضا حافظی نام‌گذاری شد.


  • با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد؛

    رونمایی از کتاب زندگی‌نامه خیّرین مدرسه‌‌ساز«رضا گل‌نراقی» و «برادران ذبیحی»

    آیین رونمایی از کتاب زندگی‌نامه و کارنامه خیرین مدرسه‌ساز «رضا گل‌نراقی» و «برادران ذبیحی» با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.


  • «فرامرز بزرگی» خیّر نیک اندیش قائمشهری از لذت کار خیر مدرسه سازی می گوید:

    احساس آرامش و خوشبختی از برکات مدرسه سازی

    همان سال که کلنگ ساخت مدرسه را زد، مساحت منزل مسکونی اش به خاطر بزرگ شدن بچه ها و نیازشان به اتاق های مجزا، ناکافی بود و دردل بچه ها برای خرید خانه ایی بزرگتر نزد مادرشان به گوشش رسید .


  • مراسم روز ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد

    مراسم روز ملی تکریم خیّرین با حضور جمعی از مقامات کشوری و خیّرین مدرسه‌ساز در اردوگاه شهید باهنر تهران و همزمان به‌صورت ارتباط تصویری با ۳۱ استان کشور برگزار شد.


  • «فریدون حدادیان» خیّر نیک اندیش سنندجی؛

    پله پله تا مدرسه سازی

    «فریدون حدادیان» از آن بازنشسته های فعال و پر انرژی روزگار است که انجام کارخیر درحد بضاعت و توانش همیشه مثل نان و نمک میهمان سفره زندگیش بوده ونه تنها خودش که همسر مهربانش نیز در کنار او در این بزم باشکوه همراه و همسو بوده است


  • گفتگو با خیر مدرسه ساز کاظم قلم چی ،

    از نوآوری در حوزه آموزش تا ساخت 300 مدرسه و کتابخانه

    مهندس کاظم قلم چی از خیرین فعال در حوزه مدرسه سازی است. این خیر مدرسه ساز در عین حال عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران نیز هست و نقش موثری در رشد و شکوفایی فعالیت خیرین در عرصه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی دارد. در این نوشتار با چکیده ای از پیشینه این خیر مدرسه ساز آشنا می شویم: