مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/08/26 13:19:18
کد خبر: 2614

78 درصد مدارس کاشان را خیرین مدرسه سازساخته اند

کاشان به خیرین مدرسه سازش می نازد

کاشان به "شهرمردم" معروف است می پرسید چرا؟ چون بیشتر مردمانش نیکوکارند و خیران شهردر هرصحنه ای که نیاز به حضورشان باشد وارد می شوند جالب تر اینکه این حضور در مدرسه سازی پررنگ تر است. نشانه اش گزارش خوبی که چند روز پیش در شبکه خبرپخش شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، 

"محمد کتابچی" مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان را اگر همه مردم سرزمینم نشناسند آنهایی که دستی درکار خیر و مدرسه سازی دارند خوب می  شناسند و می دانند که خانواده کتابچی از قدیم الایام  خیر بودند و کارشان از ساخت مدرسه و پایگاه های سلامت  به ساخت دانشگاه رسیده وبه صورت خانوادگی در خدمت مردم شهر کاشان هستند.
کتابچی می گوید: ازمدتی  پیش چند اتفاق خوب  در کاشان افتاده که نتیجه اش  شتاب گرفتن روند مدرسه سازی در کشور است و کاشان برند کشوری در این حوزه شده است.
وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه  از دفتر وزیر آموزش و پرورش برای تجلیل از جهش رشد خیرین مدرسه ساز کاشان تماس گرفتند  و درمراسمی از خیرین  تجلیل و مدرسه ای هم افتتاح شد گفت:  وزیر از رشد همکاری خیرین و نیکوکاران کاشانی  قدردانی کرد و مدیر کل نوسازی کاشان  از4 برابری  فعالیت مجمع کاشان در مقایسه با مرکزاستان خبرداد.
فعالیت های علمی بنیاد حامیان آموزشی 
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان افزود: در کنار موضوع مدرسه سازی حوزه جدیدی ازیک سال و نیم پیش به نام "بنیاد حامیان آموزشی" تعریف  شد که  این بنیاد توسط خیرین اداره می شود .
 به گفته کتابچی با توجه به علمی بودن و پیشرفت هایی که در این مدت کوتاه حاصل شده  این بیناد آمادگی دارد تا به مربیانی که از تهران یا اصفهان به کاشان می آیند آموزش های جدید علمی در حوزه آموزش و تربیت  ارائه داده و هزینه های دوره ها و اسکان مربیان  را برعهده بگیرد.
شناسایی دانش آموزان خاص
کتابچی با اشاره به فعالیت های دیگر مجمع خیرین کاشان گفت: این مجمع دانش آموزان با استعداد و نخبه را که نیاز به آموزش های  ویژه دارند را شناسایی کرده  و دوره های خاصی برایشان برگزارمی کند همچنین گروهی  دانش آموزانی که به هر دلیل ترک تحصیل کرده را شناسایی کرده و تشویق به ادامه تحصیل می کنند و درصورتی که خانواده های آنها مشکل مالی داشته باشند نسبت به تامین نیاز آنها اقدام می کند و به صورت ماهیانه  مبلغی را در اختیار آنها قرار می دهد تا فرزندانشان به راحتی به تحصیل ادامه دهند.
مشاوره با صاحبنظران حوزه آموزشی
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان از همراهی و مشاوره "دکترسرکار آرانی" که در حوزه آموزش صاحبنظرو صاحب سبک است یاد کرد و گفت: دکتر آرانی که اصالتا کاشانی است مجموعه کتاب هایی با عنوان "تمنای یادگیری" نوشته اند که مجمع آنها را تهیه کرده و از مشاوره های علمی وی استفاده می کند. 
آمارها چه می گویند؟
وی با ارائه آماری از فعالیت خیرین مدرسه ساز کاشانی  گفت: در سال گذشته، 10 پروژه خیر ساز را با 76 کلاس  با اعتبار 44 میلیارد تومان به آموزش و پرورش تحویل دادیم و از اول سال جاری تا امروز 41 پروژه که شامل 14 سالن ورزشی و سالن اجتماعات و 176 کلاس درس در حال ساخت است و این پروژه ها و مدارس تا مهر ماه 1400 به مرور تحویل آموزش و پرورش می شود.
خیرین و کرونا
کتابچی به ورود خیرین در حوزه سلامت کاشان اشاره کرد و گفت: از زمان شیوع  ویروس کووید 19  خانواده کتابچی در کنار خیران کاشانی تجهیزات مراکز و بیمارستان های دانشگاه پزشکی  که نیاز به وسایل و تجهیزات داشتند را تامین می کند و ستاد مدرسه سازی در دانشگاه کاشان در پشتیبانی از بیماران کرونایی فعالیت مناسب و خوبی دارد.
خانواده خیرین بزرگ 
 بعد از پیروزی انقلاب "حاج جواد کتابچی" منزل مسکونی اش را به مدرسه اختصاص داد وپس از او فرزندش "مرحوم حاج امیر کتابچی" مجتمع آموزشی شامل  دبستان تا هنرستان دخترانه با سالن ورزشی و استخررا ساخت و تحویل آموزش و پرورش داد.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان با بیان این مطلب گفت : پس ازآن خواهر زاده ها با خرید زمین شروع به ساخت دانشگاه فنی  با 18 هزار متر زیر بنا کرده اند که تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته است. 
 به گفته کتابچی خواهرشان "مرحوم فاطمه کتابچی" هم  از خیرین بوده و  برادر زاده ها نیز سال گذشته دانشکده فنی و مهندسی را ساخته و تحویل  دانشگاه داده اند.
78 درصد مدارس کاشان را خیرین مدرسه ساز ساخته اند
وی به نقش خیرین در حوزه های آموزشی و مدرسه سازی در کاشان اشاره می کند و می گوید: خیرین کاشان در حوزه های آموزشی و مدرسه سازی حضور موفق و شتاب دهنده ای دارند و پس از پیروزی انقلاب تاکنون 176 مدرسه ساخته اند و با 10 مدرسه ای که بزودی تحویل داده می شود 78 درصد مدارس کاشان را خیرین مدرسه ساز ساخته و اهدا کرده اند.
کاشان تعداد زیادی خیریه دارد اما به بخش مدرسه سازی می نازد
کتابچی به گزارشی که از شبکه خبر پخش شد اشاره کرد و گفت: از شبکه خبر چندین بار تماس گرفتند تا اینکه چند روز پیش زنگ زدند و گفتند ما درکاشان و پشت در مجمع خیرین هستیم و گزارش تهیه شد.
 این خیر مدرسه ساز در پایان تاکید کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان  توانسته حضور آبرومندانه و موفقی در حوزه دانش و آموزش کشور داشته باشد و به جرات می توان گفت کاشان تعداد زیادی خیریه دارد اما به بخش مدرسه سازی می نازد.
 
خبرنگار :  زهره حاجیان
منتشر کننده : نزاکت اللهیاری

اشتراک گذاری