مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1399/07/09 21:29:06
کد خبر: 2519

گفتگو با خیر مدرسه ساز اصفهانی: وصیت پدر، لذت پسر

عبدالحسین مجلسی، خیر مدرسه ساز اصفهانی از دلایل خود برای گام نهادن در راه مدرسه سازی می گوید.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه سا ز کشور ، در بازار اصفهان، فرش فروشی دارد، سال ۴۸ متولد شده و اصالتاً اهل کوهپایه است. فرزندی که به وصیت پدر خود عمل کرد تا چراغ آموزش شهر همچنان روشن بماند و لذت تحصیل از کسی سلب نشود. آموزش را حق تمام بچه‌های شهر می‌داند و می‌گوید اگر شرایط فراهم شود، باز هم مدرسه دیگری خواهد ساخت.
به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در نهمین روز از مهرماه ۱۳۹۹، عبدالحسین مجلسی خیر مدرسه ساز در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به وصیتی که پدرم داشت، در سال ۸۴ آموزشگاهی به یاد وی در منطقه زینبیه و در آموزش و پرورش ناحیه ۴ احداث کردم. 
وی افزود: کلنگ زنی زمین و عملیات اجرایی از سال ۸۴ آغاز شد، سال ۸۷ مدرسه با حضور دانش آموزان با ۱۲ باب کلاس شروع به کار کرد و پس از مدتی به دلیل کمبود فضای آموزشی در منطقه زینبیه ۷ کلاس دیگر به فضای آموزشی مدرسه اضافه کردیم.
خیر مدرسه ساز اصفهانی خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه پدرم وصیت کرده بود ثلث اموالش را در امور آموزشی هزینه کنیم پس از فوت ایشان تصمیم گرفتم یک مدرسه به نام خود او بسازم که با صحبت های صورت گرفته با مدیرکل نوسازی مدارس در آن سال مقرر شد مدرسه را در منطقه زینبیه بسازیم.
مجلسی ادامه داد: در آن زمان مدارس بسیاری را به منظور بازسازی در زینبیه بازدید کردیم اما تصمیم داشتم مدرسه ای جدید بسازم تا دانش آموزان از مدارس استیجاری یا فرسوده به یک مدرسه نوساز نقل مکان کنند.
وی در خصوص احساسی که نسبت به این کار دارد تاکید کرد: خوشحالی من قابل وصف نیست، در طی سال چند باری به مدرسه سر میزنم تا به مناسبت های مختلف مانند شب عید، ماه محرم و صفر و... در حد توانم کمک های لازم را به مدرسه یا دانش‌آموزان بکنم.
خیر مدرسه ساز اصفهانی اضافه کرد اگر فرصت و توان مالی برای ساخت مدرسه دیگری پیدا کنم حتما در منطقه زینبیه یک باب مدرسه خواهم ساخت چرا که این منطقه با کمبود فضای آموزشی مواجه است و بچه های این منطقه نیز می‌بایست مثل سایر نقاط شهر از بهترین امکانات در مدرسه بهره‌مند باشند.
مجلسی با تقدیر از اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: تنها انتظارم از مدارس این است که همانگونه که به آموزش دانش آموزان اهمیت میدهند در زمینه پرورش دانش آموزان نیز با برنامه ریزی عمل کنند تا با کلمه پرورش، هم وزن کلمه آموزش برخورد شود

اشتراک گذاری