مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/10/18 11:09:36
کد خبر: 93

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: منطقه 22 در اولویت ساخت فضاهای آموزشی

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در حال حاضر همه مناطق استان تهران و شهرستانهای آن نیازمند احداث فضای آموزشی جدید هستند که از بین آنها منطقه 22 به دلیل تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالا در اولویت اول قرار دارد.


مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در حال حاضر همه مناطق استان تهران و شهرستانهای آن نیازمند احداث فضای آموزشی جدید هستند که از بین آنها منطقه 22 به دلیل تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالا در اولویت اول قرار دارد و مناطق 19، 17، 12 و 7 همچنین مناطق دارای بافت‌های فرسوده مانند شهرری، شهریار، شهرقدس و بهارستان با تراکم دانش‌آموزان بالا در اولویتهای بعدی قرار دارند.‌به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز تهران داریوش ورناصری افزود: با توجه به نیاز شدید استان تهران به ساخت فضاهای آموزشی؛ در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت که در ۱۰ سال آینده بتوانیم فضاهای آموزشی شهر تهران را به نقطه قابل قبولی برسانیم.
وی درباره کمبود فضاهای آموزشی و ساخت مدارس در مناطق 19 گانه تهران اظهار کرد: هر منطقه‌ای که نیاز به فضای آموزشی داشته باشد به فراخور اعتبارات یا مشارکت خیران نسبت به احداث فضای آموزشی در آن منطقه اقدام می‌کنیم.
مدیركل نوسازی مدارس تهران افزود: این نیاز توسط آموزش و پرورش مناطق اعلام می‌شود که همواره در این موضوعات، مشکل تخصیص اعتبار و عدم زمین و مکان مناسب در ساخت مدرسه وجود دارد؛ به این معنا که در بیشتر مواقع هم نبود زمین و هم مشکل اعتبار برای ساخت مدرسه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه فضاهای آموزشی تنها پاسخگوی نیارهای اضطراری بوده و با نیازهای استاندارد فاصله بسیار دارد، خاطرنشان کرد: در استان تهران به دلیل مهاجرپذیری بالای آن، رشد جمعیت مثبت بوده و روزانه و سالانه به جمعیت این قشر از جامعه اضافه می شود؛ این موضوعات به مرور زمان در حال تبدیل شدن به یک چالش جدید است که به نتیجه رسیدن آن، نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و جدی مسئولان استانی و کشوری است.
ساخت بیش از 100 فضای آموزشی جدید در مناطق مختلف تهران
ورناصری از ساخت بیش از 100 فضای آموزشی در مناطق مختلف تهران و شهرستانهای آن خبر داد و گفت: در سال 95 این مدارس با حداقل 10 کلاس درس به همراه آزمایشگاه، کارگاه، تجهیزات، سرویس بهداشتی و محوطه فضای باز ساخته ‌شده و در اختیار مناطق قرار گرفت.
وی از آغاز برنامه‌ریزی آموزش و پرورش برای ساخت فضاهای آموزشی سال 96 مدارس در چند روز آینده خبر داد و اظهار کرد: برای سال آینده نیز به دنبال ساخت بیش از 100 مدرسه در تهران هستیم اما در این زمینه تخصیص اعتبار پایینی وجود دارد و اگر خیران مشارکت نداشته باشند، وضعیت خوشایندی اتفاق نمی‌افتد.
ورناصری یادآور شد: در صورت اختصاص اعتبارات لازم به امر مدرسه‌سازی در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت که در 10 سال آینده بتوانیم فضاهای آموزشی شهر تهران را به نقطه قابل قبولی برسانیم.
سپیده شاه محمدی


اشتراک گذاری