مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/09/26 06:39:09
کد خبر: 929

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛

سهم 12هزار میلیارد ریالی خیرین کشور در مدرسه سازی

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: خیرین مدرسه ساز کشور سال گذشته مبلغ 12 هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی هزینه کردند..


محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، در حاشیه افتتاح پنج طرح آموزشی با حضور وزیر آموزش و پرورش در دزفول  گفت :خیرین کشورمان از 21 سال پیش این حرکت زیبای فرهنگی را در جوار حرم امام رضا(ع) آغاز کردند و در حال حاضر تعداد خیرین کشور به 650 هزار نفر در داخل و یکهزار نفر در خارج از کشور رسیده است. 
وی با بیان اینکه 37 درصد از مدارس کل کشور به همت خیرین ساخته می شود گفت:با مشارکت همه جانبه خیرین و توسعه حضور آنها در خارج از کشور هم اکنون شاهد ساخت مدارس ایرانی در خارج از کشور هستیم.
رئیس جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور اضافه کرد:در حالیکه پارسال کل اعتبارات دولت برای مدرسه سازی 2 هزار میلیارد ریال بود که کمتر از 100 میلیارد ریال آن محقق شد ، خیرین مدرسه ساز تنها در سال گذشته 12هزار میلیارد ریال برای مدرسه سازی در کشور هزینه کردند.
وی افزود:در موقعیت اقتصادی کنونی خیرین باید بیشتر حضور پیدا کنند و مدارس را توسعه دهند چرا که در حال حاضر حدود پنج هزار و 700 طرح نیمه تمام آموزشی در کشور وجود دارد که از جامعه خیرین تقاضا می شود در ساخت آنها مشارکت کنند .
حافظی گفت:برای ایمن سازی و ساخت مدارس جدید در کشور 400 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع: ایرنا

منتشر کننده: نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری