مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/09/21 08:14:14
کد خبر: 923

کمک ۴۱ میلیاردی خیرین به مدرسه‌سازی البرز

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون ۴۱ میلیارد تومان توسط خیرین برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی استان کمک شده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محمدرضا اسپرورین، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز اظهارکرد: تعهد مشارکت‌های مردمی در سال جاری ۳۶ میلیارد تومان بود که خیرین فراتر از تعهد خود کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه، البرز در بخش مشارکت‌های مردمی در سال گذشته رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ سقف مشارکت‌های مردمی در این استان ۶ تا هفت میلیارد تومان دیگرافزایش یابد.
این مسئول با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا نگاه تک بعدی خیرین در ساخت مدارس تغییر پیدا کند، یادآور شد: در این فرآیند دیگر فقط مشارکت خیرین معطوف به ساختمان سازی نیست و هر خیری با هر توان مالی می‌تواند در این حرکت معنوی مشارکت کند به گونه‌ای که حتی هزینه یک نیمکت یا آجری را اهدا کند.
اسپرورین، جمعیت دانش‌آموزی البرز را برابر با جمعیت تعداد زیادی از استان‌های کشور ذکر کرد و یادآور شد: برای پاسخ‌دهی به نیازهای آموزشی این جمعیت که هرساله بر آن افزوده می شود باید ۸ هزار کلاس درس در این استان ساخته شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: سالانه در این استان باید ۴۰۰ کلاس درس ساخته شود که ساخت این تعداد کلاس درس از توان دولت خارج است.
وی ادامه داد: برای تامین ساخت فضاهای آموزشی در البرز نیاز به مشارکت تنگاتنگ خیرین نیک‌اندیش با هر توان مالی داریم.
این مسئول گفت: سرانه فضای آموزشی البرز با میانگین کشوری یک متر و ۷۸ سانتی مترمربع فاصله دارد.
وی به عقب‌ماندگی خاص البرز در حوزه فضاهای آموزشی پرداخت و افزود: باید چاره ای اندیشیده شود زیرا تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس این استان به ۳۰ نفر رسیده است.
این مسئول تاکید کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز از سال ۸۱ در البرز شکل گرفته است و ۵۰ درصد مدارسی که در طول این سال‌ها در البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفته توسط خیرین نیک‌اندیش ساخته شده است.

منبع: ایکنا

منتشر کننده : نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری