مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/10/18 10:33:02
کد خبر: 92

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران :

منطقه 22 تهران به 120 مدرسه جدید نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: در حال حاضر نگرانی جدی در خصوص بحران کمبود شدید فضای آموزشی در منطقه ۲۲ وجود دارد که برای رفع این مشکل به ۱۲۰ فضای آموزشی جدید در این منطقه نیاز داریم.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز تهران علیرضا کمرئی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه 22 تهران، ساخت و سازهای صورت گرفته و تاثیرگذاری آن بر فضای آموزشی بوده است، اظهار کرد: بیش از 40 دستگاه و تعاونی در این منطقه اقدام به ساخت‌وساز کرده اند تا دو سال آینده نیاز به مکان آموزشی در این منطقه به شدت افزایش می یابد
مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینكه ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش به فضای آموزشی اختصاص دارد که در منطقه یاد شده این قانون مغفول مانده است، اظهار داشت: با ایجاد 120 فضای آموزشی تا حد قابل قبولی تناسب میان واحدهای آموزشی و مسکونی در منطقه 22 برقرار می شود كه این موضوع در جلسات شورای آموزش و پرورش استان مورد بررسی قرار گرفته است.
وی از تشکیل کارگروهی با حضور فرمانداری و هماهنگی با شهرداری خبر داد و تصریح کرد: این امر برای شناسایی فضاهایی با کاربری آموزشی بوده همچنین کسانی که اقدام به ساخت و ساز مدرسه می‌کنند باید نسبت به این امر متعهد شوند. بدون شك كمك خیرین مدرسه ساز نیز در رفع این مشكل بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: اقدامات آموزش و پرورش، استاندار و فرماندار در امر توجه به رعایت تأمین فضای آموزشی، نگرانی ها برای بحران طی دو سال آینده را برطرف می‌کند.
کمرئی با بیان اینکه بناهای قدیمی با قدمت بیش از 40 سال از دیگر مشکلات ساماندهی فضای آموزشی شهر تهران محسوب می‌شود، یادآور شد: برای رفع این مشکل به تأمین اعتبار لازم نیاز داریم که نقش خیران در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.

سپیده شاه محمدی


اشتراک گذاری