مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/30 07:10:28
کد خبر: 878

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز خبرداد:

پیش بینی فضای آموزشی برای 95 درصد شهرک های مسکونی البرز

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز اعلام کرد: برای 95 درصد شهرک های ساخته شده و یا در حال احداث این استان فضای آموزشی پیش بینی نشده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محمد رضا اسپرورین افزود: در طول سال های گذشته شهرک های مسکونی زیادی در البرز احداث شده است در حالی که برای این شهرک ها فضای آموزشی در نظر گرفته نشده است.
وی اظهار کرد: عدم اختصاص فضای آموزشی در شهرک های مسکونی که توسط شرکت های تعاونی مسکن همانند تعاونی مسکن ادارات، مسکن مهر و یا بخش خصوصی احداث شده است، هم اکنون زمینه ساز مشکلات فراوانی در حوزه آموزش و پرورش البرز شده است.
وی تصریح کرد: عدم پیش بینی فضای آموزشی، مهاجرت پذیری ، کم توجهی به قانون در تامین فضای آموزشی ،عدم تخصیص اعتبار مناسب و فرسودگی ساختمان های مدارس در این استان موجب شده که آموزش و پرورش البرز با بحران فضای آموزشی روبرو شود.
وی خاطر نشان کرد: البرز سالانه به ساخت 400 کلاس نیاز دارد تا دانش آموزان در شرایطی مناسب تحصیل کنند.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: هر سال بیش از 12 هزار دانش آموز به جمعیت البرز اضافه می شود در حالی که برای تحت پوشش این تعداد دانش آموز کلاس درسی به فضای آموزشی استان اضافه نمی شود.
اسپرورین گفت: در نزدیکی کانون شهید فهمیده کرج یا زندان رجایی شهر 1700 واحد مسکونی ساخته شده است در حالی که برای آن فضای آموزشی ساخته نشده است و فقط 2 هزار متر زمین اختصاص یافته که کافی نیست و مشکل را حل نمی کند.
وی یادآور شد: حتی برای مسکن مهر نیز در البرز فضای آموزشی ساخته نشده است و در برخی از شهرک ها از جمله شهرک ابریشم این استان یک فضای آموزشی به همت خیرین مدرسه ساز به نام شهید مدافع حرم ' محسن حججی ' در حال آماده سازی و تکمیل است.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون برای هر 200 واحد مسکونی که احداث می شود باید یک مدرسه ساخته شود در حالی که این قانون در استان البرز که با مشکل خاص فضای آموزشی می باشد فقط 5 درصد رعایت شده است.
اسپرورین بیان کرد: ساخت یک کلاس درس 60 میلیون تومان هزینه دارد.
وی تاکید کرد: از سال 81 مجمع خیرین مدرسه ساز در البرز فعالیت خود را آغاز کرده است و در این مدت حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین نیک اندیش در این استان ساخته و حتی تجهیز شده است.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا 

منتشر کننده : نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری