مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/22 06:15:44
کد خبر: 858

آغاز عملیات ساخت ماهانه یک مدرسه خیر ساز در جیرفت

فرماندار جیرفت گفت: به طور متوسط در هر ماه عملیات اجرایی یک مدرسه خیرساز در این شهرستان آغاز شده است.


احمد امینی روش در دیدار با مسئول خبرگزاری جمهوری اسلامی جیرفت افزود: با حمایت دولت تدبیر و امید و مشارکت خیرین مدرسه ساز، تاکنون 40 درصد این طرحها به بهره برداری رسیده و مابقی در حال ساخت هستند.
فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: پس از استقرار دولت تدبیر و امید، شهرستان جیرفت به جایگاه اصلی خود در آموزش و پرورش دست یافته و با افتخار می گوییم که امروز در موقعیت بسیار مناسبی به لحاظ شاخص های آموزشی هستیم.
وی با تاکید بر استفاده از توان و ظرفیت سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و احداث طرح های مدرسه‌ سازی، اظهار کرد: زمینه مشارکت بخش خیرین مدرسه ساز در دولت تدبیر و امید در این شهرستان فراهم شده است و این رویه در دولت دوازدهم نیز ادامه دارد.
امینی روش سرمایه‌ گذاری در آموزش و پرورش را زمینه‌ ساز توسعه جامعه دانست و بیان کرد: افزایش مشارکت مردمی با توجه به کمبود بودجه و منابع می‌ تواند برخی کاستی را جبران کند.
وی به آغازعملیات اجرایی 2 مدرسه دخترانه و 2 مدرسه پسرانه توسط یک خیر مدرسه ساز با حضور جمعی از مسئولان در چهار روستای شهرستان جیرفت طی هفته جاری اشاره کرد و گفت: یک مدرسه دخترانه با زیربنای 700 متر مربع و پنج میلیارد ریال اعتبار و همچنین یک مدرسه پسرانه 6 کلاسه با زیربنای 700 متر مربع و پنج میلیارد ریال اعتبار در روستای اسماعیلی سفلی کلنگ زنی شد.
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه با یکهزار و 400مربع زیربنا و 10 میلیارد ریال اعتبار در روستای حسین آباد دهدار شهرستان جیرفت آغاز شد.
امینی روش خاطرنشان کرد: برای ساخت این مدارس 16 هزار متر مربع زمین اختصاص داده شده است.
بیش از 400 مدرسه در شهرستان جیرفت در مقاطع مختلف تحصیلی دایر است.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است. .

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی 

منتشر کننده : نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری