مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/16 08:09:03
کد خبر: 851

مدیر کل نوسازی استان سیستان و بلوچستان :

ساخت اولین مدرسه توپی کلاس در استان سیستان و بلوچستان

ساخت اولین مدرسه توپی کلاس جایگزین مدارس کپری در روستای چراغ آبادبخش تلنگ از شهرستان قصرقند واقع در استان سیستان و بلوچستان به مرحله اجرا درآمد.


مهندس علیرضا راشکی مدیر کل نوسازی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت :با عنایت به پراکندگی مدارس یک و دو کلاسه در بلوچستان و عشایری بودن منطقه و نیز با هدف تامین حداقل فضای استاندارد برای مدارس چند پایه با تعداد دانش آموز کم این مدرسه طراحی گردیده است 
وی افزود: رعایت اقلیم ، استفاده از مصالح بومی ، ایمنی و  استحکام و   سرعت اجرا با هرینه بسیار کمتر از سازه های متداول از خصوصیات این مدرسه است.
راشکی تاکید کرد: هزینه اجرای یک کلاس توپی کمتر از ۲۰ میلیون تومان برآورد میگردد که قیمت آن در برابر مدارس کانکسی نصف قیمت و در برابر مدارس با سازه آجری یک سوم قیمت خواهد بود.
وی گفت : ایجاد فضای در خور شان تشکیل کلاس در مناطق صعب العبور با هدف پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی از جمله اهداف این طرح به شمار میرود.
مدیر کل نوسازی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: آقای دکتر واعظ مهدوی بانی خیر این مدرسه در منطقه تلنگ میباشند که قبلا نیز در ساخت یک مدرسه سه کلاسه در روستای دلشادی قصرقند مشارکت داشته اند.
ایده مفرح

اشتراک گذاری