مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/16 07:46:15
کد خبر: 850

یک سوم مدارس صالح آباد تربت جام خیرساز است

رئیس آموزش و پرورش بخش صالح آباد شهرستان تربت جام گفت: این بخش 143 واحد اموزشی دارد که 50 باب آن توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور سیدخلیل صدر رئیس آموزش و پرورش صالح آباد در حاشیه بهره برداری یک باب مدرسه خیرساز در شهر صالح آبادگفت: از این تعداد پنج باب توسط بنیاد برکت و بر اساس توجه مقام معظم رهبری به این منطقه مرزی و محروم ساخته شده و ساخت بقیه مدارس نیز با مشارکت خیرین مردمی بوده است.
وی گفت: امروز نیز دبیرستانی به نام 'سیدصبور معینی' در این شهر افتتاح شد که سومین واحد آموزشی ساخته شده توسط همسر خیرش 'نازی صفاری' است.
وی افزود: این مدرسه 6 کلاسه در 2 طبقه و 700 مترمربع زیربنا ساخته شده که این نیکوکار پیش از این نیز 2باب مدرسه در روستای آزاد ده صالح آباد ساخته است. 
صدر اضافه کرد: صالح آباد به عنوان وسیع ترین بخش در تقسیمات سیاسی کشور با 50 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری مرز افغانستان و ترکمنستان قرار دارد و ساکنان شیعه و سنی منطقه با نهایت وحدت و برادری در کنار هم زندگی می کنند.
رئیس آموزش و پرورش صالح آباد اظهار داشت: مردم این خطه به تحصیلات توجه خاص دارند به گونه ای که سال گذشته در کنکور سراسری 9 رتبه زیر هزار در منطقه داشته ایم که نشان دهنده یک خیزش علمی در صالح آباد است.

**برچیده شدن 21 کلاس کانکسی همت خیرین را می طلبد
صدر گفت: بیشترین کمبود در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار و دانش صالح آباد است و باید توجه ویژه ای به این بخش و مدارس شبانه روزی آن بشود. هم اکنون 21 کلاس کانکسی ، 6 مدرسه فرسوده و 12 مدرسه فاقد سرویس بهداشتی مناسب داریم و برخی واحدهای آموزشی نیز به دیوارکشی و کف سازی نیاز دارند. رفع همه این کاستی ها همت خیرین مدرسه ساز را می طلبد.
در مراسم افتتاحیه این مدرسه خیرساز، علی دایی، پیشکسوت و مربی فوتبال کشور نیز حضور داشت.

منبع :ایرنا

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری