مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/09 05:35:09
کد خبر: 835

استاندار مرکزی:

کمیته های تخصصی آموزش و پرورش تشکیل شود / بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز

آقازاده استاندار مرکزی در نشست شورای آموزش و پرورش استان، گفت:خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در نوسازی و تجهیز مدارس استان دارند لذا باید از این ظرفیت بهره بیشتری گرفت و در این راستا می توان یکی از کمیته های تخصصی را به خیرین مدرسه ساز اختصاص داد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: باید رویکرد برگزاری نشست های شورای آموزش و پرورش استان تخصصی تر پیش برود که لازم است نسبت به ایجاد کمیته های تخصصی اقدام شود.

وی افزود: با طرح مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش به صورت تخصصی ، منظم ، لایه به لایه و اولویت بندی شده در این کمیته های تخصصی به رغم محدودیت های موجود می توانیم نتایج  بهتر و موفقیت هایی  را بدست آوریم.

وی افزود: از ظرفیت اعضای شورای آموزش و پرورش استان و کارشناسان و افراد خبره در این حوزه می توان در این کمیته های تخصصی استفاده کرد.

آقازاده با یادآوری وجود ظرفیت های خیرین مدرسه ساز در استان مرکزی، گفت: این استان از ظرفیت های بالایی در حوزه خیرین مدرسه ساز برخوردار است که تسهیل امور برای بهره گیری هرچه بیشتر از این ظرفیت بزرگ در دستور کار مسئولان و مدیران قرار گیرد.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در نوسازی و تجهیز مدارس استان دارند لذا باید از این ظرفیت بهره بیشتری گرفت و در این راستا می توان یکی از کمیته های تخصصی  را به خیرین مدرسه ساز  اختصاص داد.

آقازاده گفت: تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس مناطق شهری و همچنین کمبود نیرو و معلم  از مشکلاتی است که  باید  در جهت رفع آنها تلاش شود و به صورت تخصصی در کارگروه های مربوطه بررسی و راهکار مناسب برای جبران این کمبودها در شورای آموزش و پرورش طرح شود.

وی بیان کرد: برگزاری آیین های کاروان راهیان نور از موثرترین راه های آشنایی نسل جوان و نوجوان با ارزش های انقلاب و دوران دفاع مقدس است که با جدیت دنبال شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان به دلیل فقدان اعتبارات جاری بیش از 4 میلیارد تومان معوقات آب وبرق و گاز دارد  که در این جلسه مقرر شد  پیگیری های لازم  از طریق وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی انجام شود تا در تدوین بودجه سال 97 راهکاری برای این معوقات  پیش بینی  شود تا در سطح کشور با سازو کاری که در قانون بودجه سال 97 خواهد آمد بتوانیم  این مشکل را حل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با یادآوری اعزام هشت هزار دانش آموز این استان به مناطق عملیاتی کشورافزود: بخشی از هزینه این اعزام ها توسط سپاه و 500 هزار ریال به صورت سرانه توسط دانش آموزان پرداخت می شود که تامین این مبالغ برای برخی از دانش آموزان مقدور نیست.

وی تصریح کرد: در جریان اعزام راهیان نور در سال گذشته، 100 میلیون ریال توسط آموزش و پرورش استان و 200 میلیون ریال توسط وزارت آموزش و پرورش برای اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس هزینه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی پیش بینی کرد: امسال برای اجرای طرح کاروان راهیان نور دانش آموزی، حدود چهار هزار و 220 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

منبع: وزارت کشور

منتشر کننده: نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری