مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/07 10:44:32
کد خبر: 834

گفتگو با بانوی مدرسه ساز هرمزگانی؛

پدرم در راه خیر همیشه مشوقم بود

خدیجه هاشمی متولد 1357خیر مدرسه ساز و عضو شورای بانوان خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان است


او که متاهل و دارای سه فرزند است در خانواده ای خیر به دنیا آمده است . پدرش سید عبد الله هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان است که تا به امروز مشوق و حامی بسیاری از خیرین مدرسه ساز بوده 
او که آرامش امروزش را مدیون ورود به عرصه  مدرسه سازی می داند نقش پدرش را در این زمینه بسیار با ارزش می داند و می گوید: بزرگترین و مهمترین انگیزه وی از ساخت مدرسه وجود پدر بزرگوارش بود که همواره حامی و مشوق او در این امر است .
این بانوی نیک اندیش که در شهرستان جاسک روستای خیر آباد استان هرمزگان مدرسه ای دوکلاسه  به نام خودش و در شهرستان میناب مدرسه ای 2 کلاسه به نام دخترش نگار هاشمی  بنا کرده است ادامه می دهد : با توجه به پیشینه ی خانوادگی و ارتباط وسیعی که  با خیرین دارم تمام تلاش خود را در جهت جذب  خیرین به کار می گیرم  اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات دولتی آنقدری که باید  نتوانستیم در جذب آنها موثر باشیم .
عضو شورای بانوان خیرین مدرسه ساز در خصوص نقش بانوان در توسعه فرهنگ مدرسه سازی می افزاید: اعضای خانواده تحت تاثیر مادران و همسران  خود قرار می گیرند و چه بسا خیرین مدرسه سازی بودند  که اگر حمایت بانوان نبود هرگز وارد این عرصه نمی شدند . بنابراین بدیهی است اگر این فرهنگ مدرسه سازی  بین بانوان نهادینه شود  می تواند اثرات مثبت و سازنده ای در ورود به امر مدرسه سازی داشته باشد.
نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری