مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/07 10:36:17
کد خبر: 833

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت مکلف به اجرای سیاست‌های حمایتی از خیرین مدرسه‌ساز شد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت مکلف به تنظیم و اجرای سیاست‌های حمایتی از خیرین مدرسه‌ساز در قالب برنامه ششم توسعه شده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محمدمهدی زاهدی در جلسه هم‌اندیشی اعضای کمیسیون آموزش مجلس با جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور که در سالن جلسات خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در  برنامه ششم توسعه چند حکم برای حمایت از خیرین و حضور بیشتر آن‌ها درصحنه آورده شده که بر این اساس ماده 63 برنامه ششم توسعه به این امور اختصاص داده‌شده است.

وی افزود: در این ماده‌قانونی دولت مکلف به تنظیم و اجرای سیاست‌های حمایتی از خیرین مدرسه‌ساز شده که باید معادل کمک‌های تحقق‌یافته آن‌ها را برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین در بودجه سنواتی منظور نماید که به این وسیله می‌توان دامنه خدمت را وسیع‌تر کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: در بند دیگری از این ماده‌قانونی آمده هزینه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی شامل مدارس، خوابگاه‌های شبانه‌روزی، کتابخانه‌ها و سالن‌های ورزشی وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش که در چارچوب مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان انجام می‌شود با تائید سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه قانون یادشده سبب باز شدن فضای فعالیت خیرین می‌شود، تصریح کرد: خیرانی که باید مالیات دهند در کنار این امور خیر هزینه مالیاتی آن‌ها نیز پرداخت می‌شود و در قالب آن پروژه‌ها هزینه‌ها نیز تأمین می‌شود و فضای خوبی ازنظر قانونی برای فعالیت خیرین ایجادشده تا آن‌ها نقش‌آفرینی جدی در بحث مدرسه‌سازی داشته باشند.

زاهدی بیان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات اقدامات بزرگی در این زمینه رقم‌زده و بسترسازی و ریل‌گذاری خوبی را در جهات مختلف به‌ویژه درزمینهٔ خیرین مدرسه‌ساز داشته است.

منبع: تسنیم 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری