مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/07 06:16:55
کد خبر: 824

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور؛

۵۸۰۰ پروژه آموزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد

حافظی گفت: ۵۸۰۰ پروژه نیمه تمام در کشور داریم که خیرین سهم خود را پرداخت کردند اما چون دولت پول ندارد نیمه تمام مانده است.


محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور شامگاه پنجشنبه در جلسه هم‌اندیشی کمیسیون آموزش مجلس شورا اسلامی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار داشت: 21 سال است که این حرکت فرهنگی را در کشور آغاز کرده‌ایم و این در حالی است که  نخستین خیر مدرسه‌ساز در کشور امام راحل بود که رقمی را برای مدرسه‌سازی لحاظ کردند و در جوار حرم امام رض ا(ع) آغاز شد.

وی افزود: تعداد خیرین مدرسه‌ساز در ابتدا محدود بود اما امروز تعداد خیرین مدرسه‌ساز در کشور افزایش‌یافته و به 650 هزار نفر در داخل کشور ویک هزار نفر در خارج از کشور رسیده است.

رئیس جامعه خیرین‌ مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه  37 درصد کل مدارس کشور را احداث کردیم، عنوان کرد: مدرسه‌سازی در سراسر جهان در حال گسترش است و این در حالی است که 10 درصد جمعیت مردم ایران در خارج از کشور سکونت دارند و به‌ اجبار در مدارس بیگانه درس‌خوانده و ملیت و زبان را فراموش کرده و علیه ملت خود آموزش می‌بینند و دولت نیز هیچ اقدامی برای مقابله با آن‌ها نمی‌تواند انجام دهد.

وی بیان کرد: مجمع خیرین در سطح جهان حضور فعال دارد و مدرسه ایرانی احداث می‌کند تا فرزندان ملیت ایرانی خود را فراموش نکنند به‌طوری‌که در کشور دبی مدرسه‌ای احداث کردیم و به‌اندازه‌ای مجلل و مجهز است که 30 درصد بیگانه در آن تحصیل می‌کنند.

حافظی به ساخت مدرسه‌ در کشورهای ترکیه و هندوستان اشاره کرد و گفت: ساخت مدرسه در کشورهای دیگر بازخوردهای خوبی داشته و آن را دیده‌ایم، همچنین با توزیع قلک‌هایی در بین دانش‌آموزان گرگان توانستیم یک مدرسه بسازیم.

 رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تصریح کرد: داشتن ثروت دلیل بر مشارکت در کار خیر نیست چراکه بستر توسعه پایدار هر کشور آموزش‌وپرورش است که با کمک آن می‌توان با موفقیت از موقعیت‌های مختلف عبور کند و کشور ما نیز راه موفقیت را پیداکرده و در تحریم‌ها نیز  نتیجه افتخار‌آفرین حاصل کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در 450 شهرستان کشور مجامع ما مجموعه‌ قانونی دارد و مردم در آن حضور یافته و مشارکت می‌کنند و این در حالی است که جامعه خیرین مسکن‌ساز و دانشگاه ساز، راه‌ساز ایجادشده است.

حافظی اظهارداشت: در دو سال گذشته نخستین جشنواره درراه و ترابری برگزار شد و افرادی 140 کیلومتر جاده‌سازی و پل‌سازی کرده بودند که نشان می‌دهد ملت ما واقع‌بین هستند و در تمام زمینه‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند به‌طوری‌که در تهران 1800 دانش‌آموز بورسیه شدند تا دانش‌آموز و دانشجو به دلایل مشکلات مالی ترک وطن و ترک تحصیل نکند.

وی افزود: قصد داریم در 4 شهر کانادا مجامع خیرین ایجاد  کنیم و آن‌ها را به ثبت رساندیم تا افراد ایرانی کمک کنند، همچنین قرارگاه خاتم نیز ساخت 38 مدرسه در لرستان را تقبل کرده است و سپاه نیز 500 مدرسه معادل 600 میلیارد تومان  در کل کشور ایجاد خواهد کرد و ترامپ از این حرکت سپاه بیشتر خواهد سوخت.

 رئیس جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور بابیان اینکه در بروجرد نیز هرسال به سه هزار دانش‌آموز که معدل بالای 18 سال دارند هدیه اهدا می‌کنم، گفت: طی سه روز گذشته نامه‌ای به نوبخت فرستادم چون 5800 پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم که خیرین سهم خود را پرداخت کردند و دولت چون پول ندارد نیمه‌تمام مانده‌اند و اگر از طرف دولت اعتبار تکمیل آن‌ها تأمین شود این امر محقق می‌شود.

منبع: تسنیم 

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری