مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/02 11:35:59
کد خبر: 822

گفت و گو با بانوی نیکوکار مدرسه ساز منیژه حاجی سالم؛

دوستانم را به مدرسه سازی تشویق می کنم

منیژه حاجی سالم متولد 1327 عضو شورای بانوان خیرین مدرسه ساز، مشاوره مدیر کل سازمان نوسازی مدارس آذربایجان غربی ، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و خیر مدرسه ساز است .


او که قدم گذاشتن در کار خیر را نشات گرفته از زندگی در کنار افراد خیری همچون پدر وعمویش می داند می گوید: پدرم خیری بود که در ساخت بیمارستان و پروژه هایی همچون راه و ساختمان  فعالیت های عمده ای داشت . این روحیه و تفکر خیر خواهانه مشوق من در امر مدرسه سازی شد به طوریکه  بنده نیز  تمام تلاش خود را می کنم تا با صحبت با همکاران ، دوستان و آشنایان آنها را ترغیب به امر مدرسه سازی نمایم .
این خیر مدرسه ساز که در سال 86 مدرسه ای 4 کلاسه درروستای حیدر لو  شهر ارومیه بنا کرده است نقش بانوان را در توسعه و ترویج فرهنگ مدرسه سازی بسیار موثر می داند و می گوید : زنان به دلیل محوریتشان در خانواده و به تبع آن در جامعه نقش حساس و سازنده ای دارند و عمده اقدامات و تصمیم گیری های خانواده بر اساس نظر آنها انجام می شود . 
حاجی سالم که برادرزاده خیر مدرسه ساز جعفر حاجی سالم است ادامه می دهد : آرامش امروزم را مدیون شرکت در امور خیری همچون مدرسه سازی می دانم و از همه هموطنان دعوت می کنم تا با سفر به مناطق محروم کشور وارد این امر خداپسندانه شوند و باقیات و صالحاتی از خود به جای بگذارند.
این بانوی مدرسه ساز می گوید: ساخت مدرسه روحیه ای در من ایجاد کرد که تمایل دارم مدارس دیگری را نیز بنا نمایم .
نزاکت الهیاری


اشتراک گذاری