مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/08/01 10:36:27
کد خبر: 812

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز خبر داد؛

تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌یار به منظور نگهداری و تعمیر مدارس

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز از تشکیل مجمع خیرین مدرسه یار به منظور نگه داری و تعمیر مدارس خبر داد و گفت: برای رفع نیاز به فضای آموزشی باید 40هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شود. این امر عزم ملی را می طلبد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، محمدرضا حافظی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای آموزشی در کشور 5.16مترمربع به ازای هر دانش آموزش است گفت: باید به استاندارد 8.39 مترمربع برسیم، به این معنا که برای رفع نیاز به فضای آموزشی باید 40هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شود. این امر عزم ملی را می طلبد.

وی افزود:تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش داشتیم و طبق آن مقرر شده است در هر شهرستانی که فرمانداری دارد اما مجمع خیرین ندارد، مجمع خیرین راه اندازی کنیم. به این ترتیب شمار مجامع خیرین به 700 می رسد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز درباره سرانجام راه اندازی صندوق عدالت آموزشی گفت: مجلس تصویب کرد بانک ها مجاب باشند به خیرین تسهیلاتی ارائه کنند. این مصوبه اجرایی نشده و باید اعتباری در اختیار بانک ها قرار بگیرد تا بتوانند به خیرین کمک کنند.

حافظی ادامه داد: بنابراین تا کنون از هیچ گونه امکانات و تسهیلاتی در رابطه با صندوق عدالت آموزشی استفاده نکردیم و اکنون متوقف شده است زیرا دارای مشکلات حقوقی بود.

وی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌یار به منظور نگهداری و تعمیر مدارس عنوان کرد: برنامه‌هایی برای احداث فضای آموزشی در کشورهای دیگر داریم و پس از ترکیه سومین کشوری که می‌خواهیم وارد آن شویم کانادا و سپس آلمان است؛ می‌خواهیم پرچم ایران را در کشورهای دیگر هم افراشته کنیم.

منبع: خبرگزای ایسنا

منتشر  کننده : نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری