مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/07/29 07:52:49
کد خبر: 801

با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور انجام شد؛

آغاز عملیات ساخت ۳ پروژه آموزشی خیر ساز در اسلامشهر

عملیات ساخت ، ۳ پروژه آموزشی خیر ساز در شهرستان اسلامشهر با حضور امیراله حقیقی فرماندار شهرستان، حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اسلامشهر و دکتر حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور آغاز شد .


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در حاشیه این مراسم که با حضور معاونین فرماندار و رئیس آموزش و پرورش اسلامشهر برگزار شد امیراله حقیقی در سخنانی ضمن قدردانی از همت خیرین مدرسه ساز جهت ساخت ۳ باب واحد آموزشی در شهرستان اسلامشهر گفت: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمال خیری است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه نقش عمده‌ای که خیرین مدرسه‌ساز در اعتلای علم ایفا می‌کنند، غیرقابل انکار است، گفت: اگر خیرین نیک اندیش در امر ساخت مدرسه وارد میدان نمی شدند، آموزش و پرورش با مشکلات عدیده ای در زمینه تأمین فضای آموزشی مواجه می شد و شرایط ایده آل امروز حاکم بر فضای مدارس نبود.
فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه کار خیرین همچون نهالی است که هرچه از عمل آن می گذرد، برکات آن روز به روز افزایش پیدا می کند، افزود: خیرین مدرسه ساز مهمترین رکن توسعه زیرساخت علمی کشور هستند و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز تنها گزینه برای گسترش فضاهای آموزشی بویژه در شهرستان اسلامشهر است.
همچنین محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در سخنانی اظهار داشت: فعالیت مدرسه سازی توسط خیرین از ۱۹ سال پیش آغاز شد و فکر نمی کردیم این حرکت پرشور ادامه یابد و هر سال مجاهدت مردم در این زمینه بیشتر و پرشورتر شود.
وی افزود: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند و در سایر کشورهای جهان نیز هزار خیر مدسه ساز به امر مدرسه سازی برای دانش آموزان ایرانی می پردازند.
 رئیس جامع خیرین مدرسه ساز کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۷ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده و پیش بینی می کنیم ضریب مشارکت مردم در مدرسه سازی همچنان افزایش یابد.
حافظی همچنین با بیان اینکه فرماندار، مسئولان و مردم فرهنگ دوست و علاقمند اسلامشهر همکاری مناسبی با جامعه خیرین مدرسه ساز دارند گفت: نام اسلامشهر بواسطه احداث مدرسه مهرورزان کوچک که با پس انداز و قلکهای دانش آموزان احداث شد در سطح جهان مطرح شده است.
وی ادامه داد: امروز نیز پروژه خیریه دبستان حاج مهدی مانی در شهرک قائمیه، دبستان خیریه مرحوم شهبد کریمی زندی در واوان و پژوهش سرای دانش آموزی بیمه دی در موسی آباد کلنگ زنی شد و ان شاءا... پس از احداث توسط خیرین به فضاهای آموزشی شهرستان اسلامشهر افزوده خواهند شد.


اشتراک گذاری