مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/07/23 11:07:24
کد خبر: 788

بهره برداری از مدرسه شادروان مهندس ولی الله بیات در روستای بن رود سیستان و بلوچستان

خانواده شادروان مهندس ولی الله بیات با هزینه برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت عزیز ازدست رفته شان، در احداث یک مدرسه یک کلاسه مشارکت نمودند و بنایی ماندگار جهت شادی روح آن مرحوم بجای گذاشتند.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، با حضور خانواده مرحوم بیات در چهلمین روزدرگذشت یارسفرکرده شان موجی از همدلی،محبت و امید روستا را فراگرفته بود و مدرسه شادروان مهندس ولی الله بیات باشوق فراوان در میان اشک ها ولبخندها افتتاح گردید.

این خانواده عزیز با مراجعه به مهندس خان محمدی مدیر گروه جهادی هییت آل یس ازایشان درخواست راهنمایی نمودند.باتوجه به سابقه هجده ساله هییت ال یس در زمینه ساخت مدارس خیری،پیشنهاداحداث یک باب مدرسه به این عزیزان ارایه می شود.

این بار قرعه به نام کودکان سرزمین قنات ها و آبشارها می افتد و شانزده دانش آموز روستای بن رود ازتوابع بخش لاشار شهرستان نیکشهر که بدلیل صعب العبور بودن مسیر روستا و نداشتن فضای آموزشی مناسب جهت تحصیل علم و دانش، مجبور به طی مسیر کوهستانی و عبور ازدل رودخانه و یا ترک تحصیل بودند، باهماهنگی اداره کل نوسازی مدارس استان، هیئت آل یس و اداره آموزش و پرورش بخش لاشار تکمیل مدرسه روستای بن رودکه بدلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه تمام مانده بود به این بزرگواران پیشنهاد و بدون درنگ موردموافقتشان قرارگرفت، دراقدامی جهادی و در بازه زمانی کمتر از یک ماه مدرسه آماده بهره برداری گردید.

بی شک مردان غیور، زنان صبور و دانش آموزان مظلوم روستای بن رود هجدهم مهرماه سال هزاروسیصدونودوشش را ازیاد نخواهندبرد، رویای داشتن مدرسه برای این عزیزان به واقعیت تبدیل شده بود،

منبع: سازمان توسعه تجهیز و نوسازی مدارس کشور 

منتشر کننده: نزاکت الهیاری


اشتراک گذاری