مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/10/11 06:39:48
کد خبر: 70

دانش آشتیانی در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان نوسازی مدارس کشور:

با مشارکت خیرین اتمام فضاهای آموزشی نامطلوب را جشن بگیریم

دانش آشتیانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گقت :امیدوارم زمانی فرا برسد که درکشور، پایان فضاهای آموزشی نامطلوب را جشن بگیریم و معتقدیم تعامل آموزش و پرورش با مردم و همکاری خیرین این روز را در تاریخ آموزش و پرورش رقم خواهد زد.


به گزارش خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران، مراسم تودیع ومعارفه روسای سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور عصر چهارشنبه با حضور فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش ، محمدرضا حافظی رئیس مجمع  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مرتضی رئیسی رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس کشور ، محمدتقی  نظرپور رئیس جدید سازمان نوسازی و جمعی از کارکنان سازمان نوسازی و اعضای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد. 
در این مراسم ، محمدرضا حاظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور  ضمن تقدیر از وزیر آموزش و پرورش که همواره  به حرکت فرهنگی مجمع ارج نهاد گفت: به زودی جشنواره های خیرین مدرسه ساز کشور برگزار می شود که در این راستا ، اولین نشست روسای  مجامع خیرین مدرسه ساز استانهای کشوربا حضورمدیران برگزار می شود که مجمع خیرین ،  نتیجه پربار و مفید آن را به عرض سازمان آموزش و پرورش خواهد رساند.
وی ضمن تقدیر از رئیس سابق سازان نوسازی مدارس کشور افزود : عمر خدمت مامورین دولت همانند عمر انسانها است روزی متولد می شوند و روزی محکوم به ترک این دنیا هستند و خوشا به حال آن کسانی که این فاصله زمانی را با افتخار طی می کنند.
حافظی ادامه داد:  در این دنیای وا نفسا باید به گونه ای زندگی کرد که نتیجه عمر فرد طوری باشد که پس از مرگ از وی به نیکی یاد شودو آن فردی که در مسئولیت اجتماعی و اداری قرار گرفته باید به گونه ای عمل کند که همیشه ذکر  نامش خدا باشد که دکتر رئیسی ازآن جمله است که نام نیکش همیشه پایدار خواهدبودو اثرش در کشور کاملا مشهود است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت:سازمان نوسازی مدارس مجموعه ای است افتخار آفرین که نتیجه مدیریت شایسته دکتر رئیسی و کادر اداری سازمان نوسازی است که قدم های ارزش مندی را در این راستا برداشتند.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم ایشان فرمودند، جامعه خیرین مدرسه ساز پدیده ی مبارکی بود که به وجود آمدو این راه پرثمر را باید ادامه دهیم.
در ادامه مراسم  مرتضی رئیسی، رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن ارائه گزارش کاری از فعالیت هشت ساله اش  در این سازمان اظهار داشت:دانش آموزان قشرآسیب پذیر جامعه و سرمایه های کشور هستند که سازمان اداره نوسازی مدارس با همت خیرین مدرسه ساز توانسته در جهت نوسازی مدارس بزرگترین اقدامات عمرانی را در طول عمر آموزش و پرورش انجام دهد.
وی اظهار داشت : ایمنی مدارس مطالبه جهانی است که در این سالها در بخش مدیریت بحران ، فیزیک و آموزش اقدامات موثری انجام شده که 90 درصد آن با کمک خیرین مدرسه ساز به انجام رسانیده است .
محمد تقی نظرپور  دانش آموخته رشته معماری و شهر سازی و رئیس جدید سازمان نوسازی مدارس در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر  رئیسی و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خصوصا دکتر حافظی گفت: امیدوارم دست در دست هم با تلاش بتوانیم پیچ وخم هایی که در این حوزه وجود دارد را مرتفع سازیم .
وی با اشاره به اینکه با ایجاد فضاهای مطلوب درمقاطع تحصیلی می توان جایگاه آموزش وپرورش را ارتقا داد اظهار داشت :محیط های آموزشی باید متناسب با سن و روحیه دانش آموز طراحی شود و تلاش می کنیم تا به این مهم دست یابیم.
وی افزود: در توسعه فضاهای آموزشی، مناطق محروم در اولویت قرار دارند و تلاش می کنیم، سرانه این مناطق افزایش یابد.
نظر پور خاطر نشان کرد : البته فضای مدرسه، زمانی در فرآیند تعلیم و تربیت موثر است که معلمان نیز به جای روش های سنتی در امر تدریس از روش های نوین استفاده کنند .
• شکل ظاهری فضاهای آموزشی باید تغییر کند 
فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش کشور در ادامه این مراسم  بیان کرد: قدم های خوبی در سال های اخیر در زمینه نوسازی مدارس برداشته شده که جای تشکر دارد، اما امیدوارم روزی برسد که تمامی فضاهای آموزشی ما استاندارد و مطلوب باشد.
وی با اشاره به این مطلب که مشارکت مالی مهم نیست،‌ افزود: آنچه مهم است، نگرش خیرین است و این نگرش و رویکرد خیر است که دارای ارزش معنوی است .
وزیرآموزش وپرورش ادامه داد: کار سازمان نوسازی، مایه مباهات است و ارزش باقیات الصالحات دارد به ویژه برای کسانی که به طور مستقیم کار عمرانی انجام می دهند .
وی عنوان کرد: امیدوارم زمانی فرا برسد که درکشور، پایان فضاهای آموزشی نامطلوب را جشن بگیریم و معتقدم تعامل آموزش و پرورش با مردم و همکاری خیرین این روز را در تاریخ آموزش و پرورش رقم خواهد زد.
دانش آشتیانی افزود: اولین مسئله ای که در رویکرد جدید به آن توجه می کنیم، ایجاد محیط آموزشی با نشاط برای دانش آموزان است تا فرآیند یادگیری بهتر صورت گیرد و دانش آموز در مدرسه احساس نشاط و شادابی کند.
وی با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی یادآور شد: شاخص سرانه در مناطق محروم را افزایش خواهیم داد و در مرحله بعد تلاش داریم، همه شاخص ها را به حد مطلوب برسانیم.
وی، کیفیت معماری مدارس را در تربیت دانش آموزان موثردانست و بیان کرد: با همکاری و همفکری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، معماری جدیدی را برای احداث فضاهای آموزشی ترسیم خواهیم کرد.
وزیرآموزش و پرورش گفت: فضاهای آموزشی کنونی باید تغییر کند و در رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت، نیازمند تغییر در شکل و ظاهر مدارس هستیم.
دانش آشتیانی افزود: خیرین را جزئی از مجموعه خود می دانیم و تلاش می کنیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و با مشارکت آن ها طرح های عمرانی را اجرا کنیم.
گفتنی است؛ دراین مراسم دکتر دانش آشتیانی حکم انتصاب محمد تقی نظرپور به سمت رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را به وی اعطا و از زحمات چندین ساله مرتضی رئیسی تقدیرکرد.
شایان ذکر است : در این مراسم هدیه ای از طرف جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به رئیس سابق  سازمان نوسازی اهدا شد.
 نزاکت الهیاری 
 
 


اشتراک گذاری