مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/10/07 08:35:00
کد خبر: 67

در گفت و گو با مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز این استان انجام شد:

نگاهی به وضعیت فضاهای آموزشی و عملکرد خیرین در سمنان

حدود ۶۰ درصد از مدارس استان سمنان قدمتی بالای ۳۰ تا ۴۰ سال دارندویا به صورت تخریبی هستند.


حدود ۶۰ درصد از مدارس استان سمنان قدمتی بالای ۳۰ تا ۴۰ سال دارند ویا به صورت تخریبی هستند. در شهر سمنان بعضی از مدارس  به صورت دو شیفته کار می کنند و این  موضوع ذهن مسئولان آموزش و پرورش را به خود مشغول کرده است که با رفع آن میتوان قدم های جدی برداشت.شهاب علی عقیلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان نیز رفع این مشکلات را نیاز اساسی مدارس این استان بر می شمرد گفت و گوی زیر حاصل صحبت های کوتاه اوست.حدود ۶۰ درصد از مدارس استان سمنان قدمتی بالای ۳۰ تا ۴۰ سال دارندویا به صورت تخریبی هستند.  در شهر سمنان بعضی از مدارس  به صورت دو شیفته کار می کنند و این  موضوع ذهن مسئولان آموزش و پرورش را به خود مشغول کرده است که با رفع آن میتوان قدم های جدی برداشت.

شهاب علی عقیلی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان سمنان نیز رفع این مشکلات را نیاز اساسی مدارس این استان بر می شمرد گفت و گوی زیر حاصل صحبت های کوتاه اوست.

مشکل عمده استان راچه می دانید ؟

سر ریز دانش آموزان برای استان سمنان خیلی زیاد است، مخصوصا شهر ستان میامی وبیارجمند به این مشکل دچار شده اند . مدارس این مناطق واقعا نیاز به تکمیل و نوسازی دارند و  تعدادی  از مدارس نیاز به مقاوم سازی دارندکه این وضعیت خیلی نگران کننده است. نیاز است ، آموزش وپرورش وخیرین بزرگوار ، توجه بیشتری به این استانداشته باشند ودر این کار خدا پسندانه همکاری لازم را بکنند.

در چه مقطعی باید نوسازی صورت بگیرد؟

نوسازی یک دستگاه اجرایی است و آموزش و پرورش یک دستگاه بهره بردار، تعامل این دو دستگاه با حضور خیرین بزرگوار و دستگاهای اجرایی دولتی می توانند مدارسی در مقطع های مختلف احداث کنند، برای نمونه ، با توجه به ساخت وسازهایی که در مناطق مسکن مهر  در هر استانی صورت می گیرد، مستلزم آن است که در آن مکان یک مکان آموزشی را هم احداث کنند، تا دانش آموزان آن منطقه بتوانند استفاده ، لازم را ببرند.

در این استان مدارس با قدمت بالا در هر مقطعی  به چشم می خورد  و گاهی  مدیران محترم مدارس با بودجه های اندک دولتی ویا مردمی این مدارس را تعمیر و مقاوم سازی کنند که دانش آموزان ما دچار مشکلاتی از قبیل زلزله و مسائل دیگری نشوند.

در مسکن مهر  وشهرستانهای تابع بیشتر در مقطع دبستان ،  این کمبود دیده می شود و با توجه به نظام آموزشی شش، سه ،سه که مطرح است ، اگر مدرسه شش سال اول ابتدایی بنا شود  به مرور زمان می توانند در کنار آن مدارس در مقطع بالاتری هم در نظر بگیرند.


اشتراک گذاری