مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/05/28 10:26:12
کد خبر: 626

در نشست رئیس جامعه خیرین مدرسه سازکشور با استاندار آذربایجان غربی مطرح شد؛

برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی در تهران

در نشستی که بین رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با استاندار آذربایجان غربی برگزار شد مقرر گشت : جشنواره های خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان غربی با هدف جلب مشارکت خیران متمکن در استان تهران برگزار شود .


به گزارش خبرنگار روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، ريیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عصر دیروز با استاندار آذربایجان غربی دیدار کرد.

دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این دیدار اظهار داشت : 554  مدرسه با دارا بودن 2 هزار و 240 کلاس درس توسط خیران استان از سال 77 شمسی تاکنون احداث و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است .

وی ادامه داد: در مجموع سه هزار و 955 خیر مدرسه ساز و همیار مدرسه ساز در استان آذربایجان غربی  مشغول فعالیت هستند و تعهدات خیران مدرسه ساز استان در این مدت ساخت یکهزار و 87 مدرسه با 2 هزار و 280 میلیارد ریال بوده است.

در این نشست ، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی  گفت : واگذاری مسئولیت به مردم از رسالت های دولت تدبیر و امید بوده و در این مسیر اداره مدارس خیرساز به صورت هیات امنایی مورد توجه است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه این استان در برخی از شاخصه ها از جمله بهداشت، سواد و فضای آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: تسریع در روند توسعه استان در گرو دستیابی به زیرساخت های آموزشی است.

سعادت ادامه داد: تکریم و حفظ حرمت خیران مدرسه ساز که به یاری دولت شتافته اند تا باری از دوش جامعه بردارند، الزامی است زیرا مدرسه سازی نوعی جهاد است.

در این نشست مقرر شد تا 313 مدرسه کانکسی موجود در مناطق محروم استان با همکاری استانداری و خیران حذف و به جای آن مدارسی ایمن و ثابت بنا شود.

همچنین تصویب شد تا جشنواره خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی در تهران با هدف جذب مشارکت های خیران متمکن جدید و در راستای حل بخش مهمی از مشکلات فضاهای آموزش و پرورش استان انجام شود.


نزاکت الهیاری
 


اشتراک گذاری