مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/05/25 06:08:12
کد خبر: 615

در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان انجام شد؛

تجلیل از 600 خیر مدرسه ساز

در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان که باحضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برگزار شده بود ، از 600 خیر مدرسه ساز استان قدردانی شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ؛ نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمان با حضور محمد تقی نظرپور معاون وزیر ورئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ، سرهنگ کاظمی معاون سپاه ثارالله کرمان ، محسن بیگی مدیرکل آموزش وپرورش ، فتوت معاون برنامه ریزی استاندار، مدیرکل نوسازی مدارس و جمع کثیری از خیرین مدرسه ساز  در تالار پالیز شهر کرمان برگزار شد.

در آیین تجلیل از خیرین مدرسه ساز کرمانی، رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: 20 درصد فضاهای آموزشی موجود در کشور توسط خیرین مدرسه‌ساز  احداث شده است.​

وی با اشاره به اینکه 107 هزار کلاس درس موجود در کشور به همت خیران ایجاد شده است گفت: حدود 38 درصد فضاهای آموزش و پرورش در کشور توسط خیرین مدرسه احداث می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ابراز امیدواری کرد: روزی کشور به جایی برسد که خیران همه تعهدات دولت در قبال آموزش و پرورش رابرعهده بگیرند و اگر فضای آموزشی مناسبی داشته باشیم دانش‌آموزان با استعدادتری پرورش خواهیم داد.​

وی با اشاره به اینکه یکی از خیرین مدرسه‌ساز در استان خراسان‌رضوی 56 مدرسه ساخته است افزود: وقتی که با وی سخن می‌گفتم با افتخار اعلام کرد که اگر یک مدرسه دیگر بسازم به تعداد سال‌هایی که از خدا عمر گرفته‌ام برای دانش‌آموزان کشورم مدرسه ساخته‌ام.​

نظر‌پور با بیان اینکه خیران باید به بحث نگهداری مدارس بعد از احداث هم توجه داشته باشند خاطرنشان کرد: باید مدارس به گونه‌ای ساخته شوند که از ماندگاری و مقاومت بنا هم برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه مکان‌یابی مدارس در زمان احداث بسیار با اهمیت است گفت: نباید مدارس در مکان‌هایی ساخته شود که به دلیل مهاجرت از آنها استفاده نشود و به دلیل بلا‌استفادگی تخریب شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه متوسط کشوری به لحاظ فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز 5.17 مترمربع است، گفت: در استان کرمان سرانه متوسط کشوری برای هر دانش‌آموز 4.92 مترمربع فضای آموزشی است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از این نظر رتبه بیست و سوم کشور در بین 31 استان را دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم به سرانه قابل قبول در استان کرمان برسیم باید سرانه استان کرمان به 8.14 مترمربع برسد.

نظر پور با اشاره به اینکه استان کرمان یک میلیون و 542 هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد افزود: برای آنکه به سرانه قابل قبول در استان کرمان برسیم 10 هزار و 280 کلاس درس جدید باید ساخته شود.​

گفتنی است :  در پایان این مراسم  معاون وزیر آموزش و پرورش  از علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان به عنوان خیر مدرسه ساز تجلیل کرد.

شایان ذکر است : در این جشنواره از 600 خیر مدرسه ساز استان نیز قدردانی شد.

نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری