مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/05/25 04:36:02
کد خبر: 611

رییس مجمع خیرین مدرسه ‌ساز یزد:

نیاز استان یزد به 300 مدرسه استاندارد / مشارکت بیش از 20 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در سال جاری

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد با اشاره به مشارکت مطلوب خیران مدرسه‌ساز در استان، گفت: استان یزد برای ارائه خدمات بهتر و استاندارد به ۳۰۰ مدرسه نیاز دارد.


به گزارش  روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از ایکنا  ،امیرحسین رادمنش، رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: این مجمع دارای ۱۹ سال سابقه فعالیت است و نقش مهمی در توسعه خدمات آموزشی ایفا می کند.
رادمنش ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد در سال ۹۴، در ۲۰ طرح خیری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۸ میلیارد تومان، در سال ۹۵، ۳۶ طرح خیری با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان و در چهار ماه نخست امسال ۲۴ میلیارد تومان مشارکت کردند.
رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ‌ساز استان یزد گفت: متأسفانه علی رغم مشارکت پرشور و مستمر خیرین مدرسه ساز، هنوز ۳۰۰ مدرسه برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در استان یزد کم دارید.
رادمنش بر لزوم جذب مشارکت خیران برای تجهیز و بازسازی مدارس و یا احداث واحدهای جدید تاکید کرد.
کم‌تحرکی ضرر و زیان‌های جسمی برای دانش‌آموزان به دنبال دارد 
عباس دهقان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست بر ضرورت ترویج فرهنگ تحرک بین اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: کم تحرکی ضرر و زیان های جسمی برای دانش آموزان به دنبال دارد.
دهقان به برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت در راستای ایجاد تحرک بیشتر دردانش آموزان اشاره کرد و افزود: اجرای طرح حیاط پویا، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، مدرسه قهرمان، طرح ورزش صبحگاهی و ایجاد کانون های ورزشی درون مدرسه ای ازجمله برنامه های آموزش و پرورش برای ایجاد تحرک بیشتر در بین دانش آموزان است.
این مقام مسئول با بیان این که تحرک لازم برای هر دانش‌آموز حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ورزش و تحرک مستمر بین دانش آموزان و خانواده‌های آنها ضروری است و قطعا ۲ساعت زنگ ورزش مدارس نمی تواند نیاز حرکتی دانش آموزان را مرتفع نماید.
دهقان با اشاره به این که در حال حاضر ۱۰۵ مربی ورزشی و سلامت در مدارس استان مشغول فعالیت هستند، گفت:‌ معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد به ۱۳۵ مربی سلامت در مدارس نیاز دارد.

نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری