مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/05/21 12:42:13
کد خبر: 605

در نشست قائم مقام صدا و سیما با رؤسای سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تصویب شد؛

تشکیل کارگروه گسترش فرهنگ مدرسه سازی در رسانه ملی

در نشستی که بین قائم مقام صدا وسیما با روسای سازمان نوسازی مدارس و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، برگزار شده بود تشکیل کارگروه گسترش فرهنگ مدرسه سازی در رسانه ملی تصویب شد.


 به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به نقل سازمان  نوسازی مدارس ؛در نشست هماهنگی حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما ومحمدتقی نظرپورمعاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس و محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و تعدادی از مدیران سازمان صدا وسیما  در محل این سازمان برگزار شد،در خصوص راهکارهای افزایش اطلاع رسانی از فعالیت خیرین بحث وبررسی و  تشکیل کارگروه گسترش فرهنگ مدرسه سازی در رسانه ملی تصویب شد.
 
فرهنگ نیکوکاری و مدرسه سازی نیازمند موج رسانه‌ای است

قائم مقام رئیس رسانه ملی در این نشست گفت: تکریم خیرین مدرسه ساز امری ضروری است و فرهنگ نیکوکاری و مدرسه سازی برای گسترش بیشتر نیاز به یک جریان رسانه‌ای و مستمر دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی موسوی مقدم در جلسه‌ای که با انجمن خیرین مدرسه ساز کشور داشت گفت: باید اهمیت و ضرورت نیکوکاری و مدرسه سازی بیشتر رسانه‌ای شود تا مردم به این امر رغبت بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: اگر این کارهای خیر را بررسی کنیم خواهیم دید که با آموزه‌های دینی ما در آمیخته اند و رسانه‌ای کردن نقش دینداران در سازندگی و رفع مشکلات مردم مسئله مهمی است.

موسوی مقدم ادامه داد: هرکدام از مصادیق کارهای خیر برگرفته از یک فرهنگ دینی است و به نوعی می‌تواند مفاهیمی، چون فرهنگ عاشورا را به صورت غیرمستقیم تبلیغ و ترویج کند.

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما گفت: تکریم خیّرینی که آثارشان تا ابد باقی می‌ماند و تأثیرش با گذر زمان بیشتر می‌شود از مسائل ضروری است.

 ۳۸ درصد مدارس کشورمان را خیرین ساخته اند و این مسأله بسیار مهم است، باید این امور به مردم واگذار شود زیرا کارهایی مردمی است.
موسوی مقدم افزود: در زمینه بُعد رسانه‌ای کارهای خیر و مدرسه سازی، باید جریان و موجی شکل بگیرد و من مجید زین العابدین را به عنوان مشاور رسانه‌ای در این امر پیشنهاد می‌کنم.

وی گفت: همچنین باید در زمینه جمع آوری تاریخ شفاهی، مجموعه تلویزیونی سازی، مستند سازی و تولید آثار فرهنگی در زمینه زندگی خیرین مدرسه ساز بیشتر کار شود، برای مثال از زندگی افرادی مثل نورالدین شوشتری مستندی تهیه نشده است در حالی که این گونه منابع تصویری لازم است.

قائم مقام رئیس رسانه ملی گفت: هر طرحی باید یک پیوست رسانه‌ای داشته باشد یعنی اگر خیّری ۷۰ کار خیر انجام داد باید ۷۰ پیوست رسانه‌ای برایش تهیه شود.
 

نقش ویژه صدا و سیما در افزایش فعالیت خیرین
 

در این نشست محمدتقی نظرپور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس گزارشی از آخرین وضعیت فضاهای آموزشی کشور ارائه نمود. وی گفت: در حوزه ساخت فضاهای آموزشی همچنان نیازمند مشارکت و نقش آفرینی خیرین مدرسه ساز هستیم. رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به فعالیت های خیرین مدرسه ساز طی دو دهه گذشته افزود: در حوزه اطلاع رسانی ساخت مدارس خیرین نیازمند اقدامات اساسی هستیم. وی گفت: سازمان صدا و سیما می تواند در جذب و شناسایی خیرین و افزایش فعالیت نیکوکاران مدرسه ساز و افزایش شاخص فضاهای آموزشی کشور نقش ویژه ای داشته باشد.

آموزش و پرورش بستر توسعه پایدار

در این نشست همچنین محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از روند تشکیل این نهاد مردمی گزارش کاملی ارائه نمود. وی با اشاره به تأثیرگذاری صدا و سیما، همکاری آن سازمان با مجموعه آموزش و پرورش و جامعه خیرین را در شکوفایی عملکرد خیرین مدرسه ساز و استفاده از ظرفیت های این حوزه بسیار مهم ارزیابی نمود.

نظرات مدیران ارشد رسانه ملی حاضر در نشست

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی ، مشاور قائم مقام رسانه ملی، مجید زین العابدین نماینده معاونت سیما و رئیس شبکه پنج، فاطمی نماینده معاونت استان ها و رئیس شبکه های استانی، جعفری نماینده معاونت صدا و جانشین رئیس صدا و حاج بابائیان جانشین مرکز منابع انسانی سازمان صدا و سیما در خصوص راهکارهای افزایش فعالیت خیرین مدرسه ساز در رسانه ملی نظرات خود را مطرح نمودند.

اعضای کارگروه گسترش فرهنگ مدرسه سازی در رسانه ملی

در این جلسه به منظور انجام بررسی های دقیق و تدوین شیوه نامه اطلاع رسانی فعالیت خیرین مدرسه ساز، کارگروهی
تحت عنوان «گسترش فرهنگ مدرسه سازی در رسانه ملی» مرکب از اعضای زیر تشکیل شد.

1 – محمدرضا حافظی – رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور
2 – محمد تقی نظرپور – معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور
3 – مجید زین العابدین – نماینده معاونت سیما و رئیس شبکه 5
4 – حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی – مشاور قائم مقام سیما
5 – محمدرضا قربانی، مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی مدارس کشور
این کارگروه، فعالیت خود را از هفته آینده آغاز خواهدکرد.
گزارش کامل این نشست متعاقباً منتشر خواهد شد.

نزاکت الهیاری 


اشتراک گذاری