مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
چاپ
کد خبر: ۵۹

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: تهران بیشترین مدرسه فرسوده کشور را دارد

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: تهران بیشترین مدرسه فرسوده کشور را دارد

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: کلانشهر تهران بیشترین مدارس فرسوده و ناایمن کشور را به خود اختصاص داده است.


 
 
مرتضی رئیسی در گفت و گو با خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز افزود: به لحاظ وجود مدارس فرسوده در کشور شهر تهران در مقام اول قرار دارد و پس از آن نیز استانهای سیستان و بلوچستان؛ خراسان رضوی و آذربایجان غربی در جایگاه بعدی قرار دارند.
وی عمده مدارس فرسوده در کلانشهر تهران را در مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت اعلام کرد و افزود: جمعیت دانش آموزی شهر تهران با سایر استانها و شهرهای کشور متفاوت است چرا که همه ساله شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی در شهر و سایر شهرها و روستاهای تهران هستیم.
** خداحافظی مدارس فرسوده با مصوبه مجلس شورای اسلامی
معاون عمرانی وزیرآموزش و پرورش با بیان اینکه 30 درصد مدارس کل کشور فرسوده است و باید تخریب و بازسازی شوند تصریح کرد: با اعتبار ۳ میلیارد دلاری که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شد، مدارس فرسوده  کشورتخریب و بازسازی می شوند.
وی تاکید کرد: در مجموع 30 درصد مدارس تخریبی کشور معادل 16 میلیون متر مربع است که 6 میلیون متر مربع فضای تخریبی و 10 میلیون متر مربع فضای نیازمند مقاوم سازی است.
رئیسی با تاکید بر اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نگرانی عدم ایمنی مدارس را مرتفع می‌کند خاطرنشان کرد: این مصوبه در راستای مشارکت مردم و خیرین مدرسه ساز است و سبب خواهد شد تا حضور خیرین و مردم در امور مدارس است.