مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/05/11 05:32:37
کد خبر: 577

گفت و گو با بانوی نیک اندیش طوبی کوهی ؛

معلمی که خیر مدرسه ساز شد

طوبی کوهی دهکردی دبیر آموزش و پرورش است او به دلیل عشقی که به دانش آموزان داشت آرزویی جز ساخت مدرسه نداشت.


طوبی کوهی حبیبی دهکردی خیر مدرسه ساز متولد شهرکرد و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است. این خیر مدرسه ساز در خصوص انگیزه اش از کار خیر مدرسه سازی می گوید : 14 سال است که وارد این حوزه شدم. دبیر آموزش و پرورش بودم و به دلیل عشقی که به دانش آموزان داشتم و با تشویق مادرهمسرم خانم حاجیه صغری رییسی وارد این حوزه شدم . آرزویی جز ساخت مدرسه نداشتم . خوشحالم که خداوند این توفیق را نصیبم کرد تا تا با فروش زمینی که داشتم پا به این عرصه بگذارم و مدرسه ای بنا کنم .او که تا به امروز یک  مدرسه به نام خود و یک کتابخانه به نام همسرش حاج ایرج رئیسی زاده  اهدا کرده است می گوید : در سال 83 مدرسه ای در شهر کرد به نام طوبی دهکردی ساختم و یک کتابخانه نفیس را به نام همسرم ایرج رئیس زاده به آموزش و پرورش اهدا کردم . 
این خیر مدرسه ساز در خصوص نقش بانوان در ساخت مدرسه می گوید : بانوان مدیر هر خانه بوده و می توانند با تشویق فرزندان خود راه را برای همه ی اعضای خانواده باز کنند . 
این خیر نیک اندیش هدف از ساخت مدرسه را برورش استعداد دانش آموزان مستعد تحصیل و  ایتام می داند و می افزاید: پولی که در راه مدرسه سازی گذاشتم  برکت آن چندین برابر به زندگیم برگشت 
او می گوید: زمانی که وارد مدرسه ام  می شوم و  خوشحالی و نشاط را در چهره دانش آموزان  می بینم انگیزه ام از کار خیر چندین برابر می شود .
نزاکت الهیاری
 


اشتراک گذاری