مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1395/09/30 10:26:46
کد خبر: 56

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

رشد 150 درصدی مشارکت خیرین برای ساخت مدارس در سال 95

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: کمک‌های خیرین درامر مدرسه سازی نسبت به سال گذشته ۱.۵ برابر افزایش یافته و ۳۰ درصد مدارسی که امسال درکشور به بهره برداری رسید به همت خیرین ساخته شده است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه سازکشور، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر که در تهران برگزار شد،  با تاکید برموضوع انفاق و گذشت از مال گفت: کسانی که به طور خالصانه وبدون توقع از اموال خود انفاق می‌کنند، اقدام ارزشمندی انجام می‌دهند و این مشخصه تنها از ویژگی های مردم ایران است.
وی با اشاره به تعهد مشارکت  840 میلیارد تومانی امسال خیرین در جهت ساخت و تجهیز مدارس در کشور گفت: علی رغم تمام تنگناهای اقتصادی وکارشکنی‌های دشمنان، کمک‌های مردمی خیرین نه تنها کاهش نیافته بلکه 1.5 برابرسال گذشته افزایش یافته است.
رئیسی خاطرنشان کرد: 30 درصد مدارسی که امسال تحویل آموزش و پرورش کشور شد به همت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تاکید برنقش خیرین درتجهیز و ساخت مدارس کشور گفت: اگرخیرین نبودند مدارس دو نوبته 4 برابر افزایش می‌یافت؛ اما درحال حاضر تنها10 درصد کل مدارس کشور دونوبته اند. اگر نیکوکاران و خیرین نبودند آموزش و پرورش به تنهایی توانایی اداره و تجهیز مدارس را نداشت.
وی افزود: بیش از صد هزار کلاس درس کشور توسط خیرین ساخته شده است و 2.5 میلیون دانش آموز در این کلاس ها مشغول تحصیل هستند.
رئیسی دربخشی از سخنانش با اشاره به بیماری دکتر حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: دکتر حافظی 18 سال عمر خود را صرف مدرسه سازی کرد, به طوری که  روزانه 7 کلاس درس درمناطق محروم به همت ایشان ساخته شد.
وی بابیان اینکه دکترحافظی ازبیمارستان مرخص شده و برای گذران دوران نقاهت خود درمنزل به سرمی برند، گفت: برای سلامتی و شفای کامل ایشان دعا می‌کنیم و احساس می‌کنیم که با نبود دکتر حافظی چیزی در آموزش و پرورش کم است و امر مدرسه سازی و نیکوکاری چیزی کم دارد.
رئیسی، اختصاص 3 میلیارد برای تجهیز مدارس در کمیسیون تلفیق را دومین تصمیم بزرگ مجلس برشمرد و افزود: در مجلس هفتم نمایندگان تصمیم بزرگی برای آموزش و پرورش گرفتند و امیدواریم با طرح وتصویب در صحن مجلس فعلی  دومین گام بزرگ برای آموزش و پرورش برداشته شود.

 


اشتراک گذاری