مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/04/03 10:21:25
کد خبر: 514

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان خبرداد:

احداث ۴۹۰ مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کردستان گفت: ۴۹۰ مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان ‌ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش ‌داده شده است.


به گزارش روابط عمومی جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور به نقل از خبرگزاری تسنیم سنندج، ابراهیم حسامی در نشست همفکری "پویش ایران من" که با حضور جمعی از فرهیختگان استان کردستان به منظور مشارکت در ساخت نخستین مدرسه توسعه پایدار ایران من در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان سنندج برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان یکی از استان‌های محروم کشور بوده که در گذشته و در حال حاضر نیز دارای مشکلات فضاهای آموزشی است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط خیرین مدرسه‌ساز مدارسی در سطح استان ساخته شده، اما کمبود فضاهای آموزشی در حدی است که کار بسیاری می‌خواهد تا مشکلات به حداقل برسد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان تصریح کرد: اخیراً در شهرستان مریوان خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت 10 تا 12 مدرسه متعهد شدند و در بازدیدی که از روستاهای شهرستان مریوان انجام شد بیشتر مدارس آنها به‌شدت مخروبه و در حال ریزش هستند و وضعیت نامناسبی دارند.

کمک‌های اضافی خیرین کردستانی در جاهای دیگر هزینه شود

وی با قدردانی از خیرین و کسانی که در امر مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند، گفت: ساخت و سازهای مدارس باید بر اساس اشل و موقعیت فیزیکی و جغرافیایی منطقه صورت گیرد و مواردی که در استان کردستان ساخته می‌شوند به آنها توجه شود و مابقی کمک‌های خیرین اگر اضافی باشند در جاهای دیگر هزینه شود.

حسامی به کمبود فضای آموزشی در روستای "ژیوار" و نبود زمین برای ساخت مدرسه در این روستا اشاره کرد و افزود: شرایط ساخت مدرسه در این روستا با توجه به موقعیت جغرافیایی محل دارای مشکل است و باید با نقشه‌های فنی ساخت مدرسه را در همان مکان انجام داد تا دانش‌آموزان استفاده مطلوبی را از آن ببرند.

وی اظهار کرد: تمام غم و غصه ما در این مجمع، این بوده که فضاهای آموزشی به هر طریقی که متناسب با شرایط منطقه است ساخته شوند و آنها را در مقابل آسیب‌ها و زلزله به حداقل برسانیم.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان گفت: استان کردستان از نظر تعهدات خیرین مدرسه‌ساز به امر ساخت و ساز مدارس مقام نخست کشوری را دارد و  تاکنون 490 مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان کردستان ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.


اشتراک گذاری