مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
چاپ
کد خبر: ۵۰

تمام مدارس دولتي تهران به سامانه حرارت مركزي مجهز شده اند

مدیرکل نوسازی مدارس این استان خبر داد؛

تمام مدارس دولتي تهران به سامانه حرارت مركزي مجهز شده اند

مدیرکل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان تهران از تجهيز تمامي مدارس دولتي تهران به سيستم گرمايشي سامانه حرارت مركزي (شوفاژ) خبر داد.


به گزارش مجمع خيرين مدرسه ساز تهران داریوش ورناصري افزود: مدارس استان  تهران به دو بخش شهرستان ها و شهر تقسيم مي شوند كه بر اساس اطلاعات موجود در سال 1392 بيش از 4500 كلاس درس به سيستم حرارت مركزي مجهز نبودند در حاليكه مطابق نظرات كارشناسي تنها اين سيستم براي گرمايش مدارس استاندارد و ايمن محسوب مي شود.

وي ادامه داد: تأمين كننده گرمايش در مدارس يا از طريق سيستم هاي مركزي و يا از طريق بخاري هاي گازي بود كه تنها سيستم حرارت مركزي قابل تأييد و استاندار است بنابراين بخاري هاي گازي بايد از چرخه كار خارج و در تمام مدارس سيستم حرارت مركزي با همان موتورخانه جايگزين مي شد.

ورناصري افزود: بر همين اساس و با توجه به ضرورت ايمن سازي مدارس در حوزه سيستم هاي گرمايشي ره اندازي سيستم هاي حرارت مركزي با كمك مناطق آموزش و پرورش آغاز شد تا آنجا كه امروز تمامي مدارس تهران به اين سيستم تجهيز شده است.

وي با تأكيد بر اينكه كار سرويس و تعمير سيستم هاي گرمايشي برعهده خود مدارس است تصريح كرد: مدارس هر سال موظف به تعمير و سرويس سيستم هاي گرمايشي هستند و البته اگر اوليا هم در اين امر مشاركت كنند بهتر است هرچند كه اين اقدام قانونا از وظايف مدرسه محسوب مي شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران يادآور شد: اگر مدرسه اي در سيستم هاي گرمايش خود مشكل فني و اساسي دارد مي تواند موضوع را به منطقه آموزش و پرورش اعلام كند تا  این اداره کل  نسبت به پيگیري و رسيدگي به مشكل اقدامات لازم را انجام دهد اما اگر موضوع تعمير و سرويس جزئي است مدرسه خود بايد نسبت به انجام آن اقدام كند.

به گفته وي سازمان نوسازي مدارس به راه اندازي سامانه حرارت مركزي مدارس قديمي كه از رده خارج شده اند و يا بهينه كار نمي كنند كمك خواهد كرد اما مدارس براي تعمير و سرويس بايد از كمك هاي گوناگون بهره گيرند و اين كار را انجام دهند.

سپیده شاه محمدی