مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • پنج‌شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۷
چاپ
کد خبر: ۴۹۶۹

بهره برداری از 20 مدرسه خیر ساز در قم

باحضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد،

بهره برداری از 20 مدرسه خیر ساز در قم

با حضور وزیر آموزش و پرورش 20 مدرسه خیر ساز در قم به بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ۲۰ مدرسه خیرساز که به‌صورت ویدیوکنفرانس در قم برگزار شد،ضمن ادای احترام به خیرین که به‌صورت حضوری و برخط در این مراسم حضور داشتند با بیان این‌که خیرین برای نظام تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردارند، اظهار کرد: اقدامات ارزنده خیرین از فضلیت‌‌های برتر در جامعه محسوب می‌‎شود. خیرین در جامعه فرهنگ‌ساز هستند و در کنار ساخت مدرسه به ساخت فرهنگ خیرانه نیز کمک فراوانی می‌کنند.

وی افزود: خیرین به توسعه کشور کمک می‌کنند و نگاه جامعه را به مرکزی‌ترین نقطه تحول یک کشور معطوف می‌کنند.

کاظمی با تاکید بر اینکه پیام‌های فرهنگی و تربیتی خیرین اثری فراتر از ساخت مدرسه دارد، افزود: اقدامات خیرانه بیشماری در این استان رقم خورده و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است .

وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم با اشاره به اینکه تمام مشکلاتی که جامعه از آن رنج می‌برد ناشی ازغفلت به نظام تعیلم و تربیت است، گفت: مشکلات اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و صدها مشکل دیگر که در کشور وجود دارد با توجه آگاهانه و مستمر به نظام تعلیم و تربیت قابل رفع است.

وی ادامه داد: مدرسه؛ انسان ساز است و انسان خوب، جامعه خوب و توسعه یافته را می‌سازد. بنابراین ضرورت دارد با توجه ویژه به آموزش و پرورش همه این مباحث را در آن جستجو کرد.

به گفته کاظمی؛ آموزش و پرورش به عنوان کانون تعلیم و تربیت در مرکز توجه مسئولان، خیرین و مردم است که این رویکرد  و توجه نعمت بزرگی محسوب می‌شود . 

وی با اشاره به اینکه مرور تاریخ کشورهای توسعه یافته، توجه و در اولویت قراردادن آموزش وپرورش را نشان می‌دهد، افزود: در کشورهای توسعه یافته؛ بیشترین سرمایه‌گذاری در نظام تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد .

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که بزرگ‌ترین مشکل کشور مصرف‌گرایی است، تصریح کرد: چاره رفع همه این مشکلات در مدرسه است. زیرا مدرسه با الگوسازی و نقش پذیری؛ نقش مهمی در بهبود رفتارهای اجتماعی افراد ایجاد می‌کند. وی با بیان این‌که امروز آموزش و پرورش کشور در پیچ و خم مشکلات عدیده‌ای گرفتار شده است، گفت: در این مسیر معلمان، مدیران و مسئولان با وجود همه محدودیت‌ها و کاستی‌ها در تلاشند تا فرزندان ایران اسلامی را به قله‌های رفیع علم و مهارت برسانند .

کاظمی با تاکید بر این‌که هیچ عمل صالحی بالاتر از انفاق و مدرسه سازی نیست، افزود: در این مدرسه خیرساز دیدیم که تمامی ملزومات مورد نیاز یک دانش آموز از کلاس درس گرفته تا آزمایشگاه و اتاق بهداشت و... دیده شده و این مهم، نشان دهنده انفاق کامل خَیّر مدرسه ساز بوده است.

وزیر دولت چهاردهم با بیان اینکه احداث زیرساخت‌های به‌روز و شایسته؛ مانند نمازخانه، اتاق بهداشت، آزمایشگاه و کتابخانه در احداث مدارس جدید موردنظر است، تصریح کرد: فرهنگ احترام به پدر و مادر و معلم و بزرگ‌ترها از نکات تربیتی است که در طراحی مدارس و محتواهای آموزشی باید موردنظر باشد.

 

در ادامه وزیر آموزش و پرورش در یکی از کلاس‌های درس این مدرسه حضور یافت و با دانش آموزان دختر این مدرسه خیرساز عکس یادگاری گرفت.

علیرضا کاظمی بر روی تخته سیاه کلاس درس برای دانش آموزان این مدرسه نوشت «دانش آموزان عزیز با تلاش و کوشش و ایمان به خدا آینده را می‌سازیم. برای ایران برای مدرسه. از خیر ارجمند و نیک‌اندیش جناب آقای هندویان هم بسیار سپاسگزارم»

 

گفتنی است در این مراسم با رونمایی از سردیس خیر مدرسه ساز حاج ابوالفضل هندویان  از زحمات این مرد نیکوکار که بیش از 60 فضای آموزشی و پرورشی به فرزندان ایران نموده است ، تقدیر شد.

در این آیین مدارس زیر  افتتتاح شد:

مدرسه 12 کلاسه شهید مهدی هندویان شهرک قدس قم

هنرستان 7  کلاسه شهید مهدی هندویان خنداب

مدرسه 12 کلاسه زنده یاد حاج محمد علی صالحی استان مرکزی

مدرسه 2کلاسه استان مرکزی

مدرسه 9 کلاسه راوش  استان قم

2 مدرسه 12 کلاسه سرای ایرانی در  پردیسان قم

مدرسه 12 کلاسه رضا همدانی استان مرکزی

مدرسه 12 کلاسه بهبهان

همچنین روند احداث تعداد 9 مدرسه در قالب 210 کلاس درس در استان های قم - مرکزی - خوزستان و مازندران ، باز سازی یک مدرسه در قم، احداث یک مرکز مشاوره در قم و احداث یک سالن ورزشی در بهبهان به دستور وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.