برگزاری نودو یکمین جلسه کمیسیون مدرسه یاری/ تقدیر از خیر مدرسه ساز و مدرسه یار ابوالحسن آل محمد
نودو یکمین جلسه کمیسیون مدرسه یاری با حضور اعضا و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز و به ریاست دکتر نوید اداهم تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، نود و یکمین جلسه کمیسیون مدرسه یاری صبح امروز 5 آذر ماه سال جاری در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به ریاست دکتر نوید ادهم و با حضور مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و اعضای کمیسیون ( آقایان بنیانیان ، شریفی ، دکتر آقاخانی ، مهندس راد ، دکتر واعظ پور ، میعاد فر ، عابدی ، رحمانی ، زرافشان ، اله وردی ، حامیان زاده و خانم کاغذگران ) خیر نیک اندیش مدرسه ساز و مدرسه یار ابوالحسن آل محمد و خانم هاشمی عضو کمیسیون بین الملل برگزار شد.
مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، در این جلسه اظهار داشت : سه شنبه این هفته مراسم نکوداشت زنده یاد سلیمی آشتیانی و رونمایی از سردیس و کتاب ایشان به همت جامعه خیرین و سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار خواهد شد. از اعضای کمیسیون می خواهیم در این مراسم حضور بهم رسانند .
وی ادامه داد: زنده یاد سلیمی آشتیانی بانی ساخت بیش از 200مدرسه بودند و مدارس زیادی را برای دانش آموزان استثنایی بنا کردند. این مراسم در سالن رازی واقع در خیابان ولی عصر برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سه شنبه این هفته یکی از مدارس خیر نیک اندیش حاج ابوافضل هندویان در قم به بهره برداری می رسد تصریح کرد: ایشان در بحث مدرسه یاری بسیار فعال هستند و تمام مدارسی که بنا کردند در بحث مدرسه یاری ( سرویس بهداشتی ، هوشمند سازی ، کتابخانه ، آزمایشگاه ، انتخاب مدیر و ...) ورود کردند و مدارسشان جزو مدارس برتر کشور است .
مهندس جعفری ادامه داد: برای ورود اشخاص حقیقی به بحث مدرسه یاری ، این هفته از خیر نیک اندیش ابوالحسن آل محمد( خیر ساکن آمریکا ) دعوت کردیم تا از اقدامات خیرخواهانه ایشان در ساخت مدرسه ای در شوشتر و تجهیز آن قدردانی نماییم .
دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری در این نشست اظهار داشت : آموزش و پرورش فقط در حوزه تدریس علم گام بر نمی دارد بلکه درپرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت می کند.
وی اذعان داشت : برنامه پنچ ساله توسعه فضاهای آموزشی در استان سیستان و بلوچستان تدوین شده که در این خصوص جلسات کارگروه رفع مشکلات فضاهای آموزشی این استان برگزار شده و طی سفر وزیر آموزش و پرورش به سیستان و بلوچستان مبلغ 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه یاری و مدرسه سازی تخصیص یافته و ایشان موارد مهمی را پیگری و در دستور کار قرار دادند.
در ادامه این جلسه مسئولین آموزش و پرورش ، نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز استان چهار محال بختیاری(آقایان قلی پور ، کریمی ، صفرزداده ) به صورت مجازی حضور یافتند واذعان داشتند : کمیسیون مدرسه یاری در سال 1402 در مجمع خیرین مدرسه ساز استان چهار محال و بختیاری تشکیل شده است .
در ادامه ، در خصوص مشکلات فضاهای آموزشی ، برنامه و اقدامات انجام شده در بحث مدرسه یاری مواردی را مطرح کردند که از آن جمله می توان به( اهدا پک های آموزشی به مناطق محروم از جمله لوازم تحریر به دانش آموزان مناطق محروم ، تجهیز مدارس به کتاب و کتابخانه (توسط بنیادهای همچون قلم چی و علوی و ..) ، پوشش زمین های ورزشی برخی از مدارس به چمن مصنوعی) اشاره کرد.
در ادامه درخصوص مشکلاتی اعم از عدم معرفی خیرین مدرسه یار توسط مدیران برخی مدارس ، ناعادلانه بودن عدالت آموزشی در مناطق محروم ،عدم جذب و شناسایی دانش آموزان بازمنده از تحصیل در مناطق عشایری ومحروم ، پایین بودن آمار معدل ها دربرخی مناطق در مقطع دبیرستان ،از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود .
دکتر نوبد ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری نیز در ادامه گزارشی از حضور وی در انتخابات اعضای هیات مدیره فارس وکمیسیون امور بین الملل ارائه داد و اظهار داشت : می بایست از ظرفیت خیرین در بحث مدرسه یاری استفاده کرد
مهندس راد عضو کمیسیون مدرسه یاری و از موسسه یاوری که هفته گذشته از نزدیک در استان چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کرده بودند گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه مدرسه یاری در این استان را ارائه و تصریح کرد:اعلام آمادگی می کنیم در خصوص صنعتی سازی مدارس ، برگزاری کارگاهای آموزشی برای معلمین در حوزه کد گذاری و ثبت شناسی ، برگزاری کارگاهای آموزشی برای معلمان چند پایه را انجام دهیم .
زرافشان عضو کمیسیون مدرسه یاری خطاب به مسئولین چهار محال بختیاری بیان کرد: : این استان جزو استان های برتر کشور است براساس ۲۰ شاخص عالی آموزش و پرورش طبق ارزیابی ، در سال جاری و سال 99 ، رتبه ۱۳ کشوری را داشته است .
وی گفت :.دربحث عدالت آموزشی درون استانی چهار محال بختیاری نیاز به توجه ویژه دارد که متاسفانه این امر در برخی از استانها نیز مشاهده شده است که نیاز به برنامه مدون پنج ساله دارد.
دکتر آقاخانی عضو کمیسیون نیز تصریح کرد: برنامه خواهر خواندگی و طرح هم پیوندی و بهره گیری از خدمات موسساتی همچون قلم چی و طرح نیمکت می تواند در رفع مشکلات موجود تاثیر گذار باشد.
رئیس کمیسیون مدرسه یاری در ادامه اذعان داشت : 60 منطقه آموزشی محروم در کشور شناسایی شده که اعضای هیات مدیره از کمیسیون خواستند که موارد مورد نیاز پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص رفع نیازها اعلام نمایند.در این راستا یکی ازاعضا با این مناطق تماس بگیرید و نیازها را مشخص نماید.
وی با تاکید بر اینکه سامانه نیمکت آماده خدمت به مدارس محروم است خاطر نشان کرد : بحث کتاب و کتاب خوانی در راس اولویت های کمیسیون است که از شما می خواهیم مدارس جدید تاسیس حتما کتابخانه داشته باشند و مدارس موجود را مجهز به کتابخانه نماییم .
دکتر نوید ادهم خاطر نشان کرد:استان چهار محال و بختیاری در آموزش و پرورش رتبه 13 را داد که نشان از همکاری و تعامل آموزش و پرورش، نوسازی و مجمع خیرین هست. ظرفیت بالاتر رقتن را هم دارد. از شما می خواهیم گزارش کتبی عملکرد کمیسیون مدرسه یاری استان خود را برای ما ارسال کنید و جلسه ای را با مدیران مدارس خیر ساز تشکیل دهید تا از ظرفیت خیرین نهایت بهره را ببریم .بحث پیش دبستانی در اولویت قرار گیرد کتاب و کتاب خوانی در الویت کار کمیسیون هست که از شما می خواهیم مدارس جدید تاسیس حتما کتابخانه داشته باشند و مدارس موجود را هم حتما مجهز به کتابخانه نماییم
در پایان این جلسه از خدمات خیر نیک اندیش خارج از کشور ( مقیم آمریکا ) آقای ابوالحسن آل محمد که به یاد فرزندشان زنده یاد علیرضا آل محمد هنرستانی در شهرستان شوشتر بنا کردند و در امر مدرسه یاری نیز مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان در تجهیز آن گام برداشتند با اهدا لوحی از طرف دکتر قفلی و هدیه ای از جانب جامعه خیرنی قدردانی شد.
نزاکت اللهیاری