مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
چاپ
کد خبر: ۴۸۸۵

توسعه مدرسه  سه کلاسه شهید مفتح در روستای صرم

به همت خیرین نیک اندیش خانواده های رشیدی، رضایی، موجی، ظفری و موسوی انجام شد،

توسعه مدرسه سه کلاسه شهید مفتح در روستای صرم

مراسم بهره برداری از طرح توسعه سه کلاسه مدرسه شهید مفتح روستای صرم با حضور خیرین ، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و دانش آموزان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش که امروز در آیین افتتاح طرح توسعه سه کلاسه مدرسه شهید مفتح روستای صرم سخن می گفت با اشاره به این که پیشرفت هر کشور از مدرسه و مدارس آغاز می شود اظهار کرد: بر این اساس، اگر مدارس را درست بسازیم، کشور را ساخته ایم.

وی همچنین تصریح کرد: حرکت خوبی که برای توسعه فضاهای آموزشی استان قم به همت مسئولان و خیرین مدرسه ساز آغاز شده باید شتاب بگیرد و ما نیز برای کمک به این حرکت آماده ایم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان روایتی مبنی بر این که پرونده سه دسته از افراد بعد از مرگ مختومه نمی شود خاطر نشان کرد: بر اساس این حدیث، آن که فرزند صالحی را تربیت کرده یا کتابی مفید نوشته باشد در کنار فردی که بنای خیری از خود به جا بگذارد؛ حتی پس از مرگ نیز صدقه جاریه خواهند داشت.

همچنین در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، تعلیم و تربیت را پراجرترین و اولویت دار ترین کار در جهان هستی خواند و گفت: فلسفه وجودی انسان برای تربیت است.

علیرضا رحیمی سپس به بیان خاطره ای از مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی پرداخت و گفت: ایشان در دیدار جمعی از معلمان می فرمودند اگر معلم ها بدانند که دانش آموزان از سوی امام زمان (عج) در نزد آنان امانت هستند؛ آن گاه اهمیت کار خود را درک می کردند؛ به بیان دیگر ایشان به معلمان عزیز توصیه می کردند که در این که امانت، امانت فرستنده و امانتدار چه کسانی هستند، تدبر و تأمل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بحمدالله این روزها عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جهان حس می کنیم که این مهم مرهون عنایات پروردگار، رهبری های داهیانه حضرت آقا و همچنین ملت بیدار و همیشه در صحنه ماست.

و اما مریم السادات باقری موسوی به عنوان یکی از خیّران این پروژه نیز در سخنانی با تقدیر از همه دست اندرکاران به ثمر نشستن این طرح توسعه اظهار کرد: یکی از بانیان این طرح توسعه، مرحوم مادر شوهر بنده بوده است.

وی اضافه کرد: آن مرحوم در وصیت نامه اش خطاب به فرزندانش نوشته است خدا را شکر می کنم که همگی شما دارای مدارج عالی تحصیلی هستید و از این رو از همه شما می خواهم تا مالی را که پدرتان با زحمت به دست آورد و من نیز با صرفه جویی آن را حفظ کردم در راه خیر مصرف کنید.

این خیّر مدرسه ساز در ادامه از همه معلمان و فرهنگیان خواست تا دانش آموزان را در راه خیر و لو در حد هزینه یک آجر برای مدرسه سازی آموزش دهند.

لازم به ذکر است در این مراسم از خانواده های رشیدی، رضایی، موجی، ظفری و موسوی که در طرح توسعه مدرسه روستای صرم مشارکت داشته اند تقدیر و یاد مرحومان از این خیرین گرامی داشته شد.

تلاوت قرآن توسط دانش آموز محمدجواد خاوریان، شعرخوانی و مدیحه سرایی دانش آموز امیرعلی نبوی و همچنین دکلمه دانش آموز محمدرسول رضایی، بخش های دیگری از این مراسم معنوی بود.

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری