مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
چاپ
کد خبر: ۴۷۷۵

رشد ۳۰۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز در آذربایجان غربی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

رشد ۳۰۰ درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز در آذربایجان غربی

خان محمدی گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز در آذربایجان غربی ، ۳۰۰ درصد رشد داشته و خیرین استانی و ملی کارهای بزرگی در این منطقه داشته اند که جای قدردانی دارد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در سفر یک روزه به استان آذربایجان غربی در جلسه ای که با محوریت بررسی روند پروژه های مدرسه سازی در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته برای توسعه سرانه آموزشی این استان در نظر گرفته شد، در سال جاری  نیز یک رشد ۴۰ درصدی دیگری برای آذربایجان غربی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خیّرین یاور ما هستند، ابراز داشت: تعهدات خیرین عزیز در این استان ۳۰۰ درصد رشد دارد و خیّران استانی و ملی کارهای بزرگی در این منطقه داشته اند که جای قدردانی دارد.

خان محمدی تصریح کرد: سایر ردیف های اعتباری از جمله ماده ۱۳ و ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش ظرفیتی است که در صورت ابلاغ آیین نامه اجرایی می شود و می توان برای مدرسه سازی هزینه کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: از محل اعتبارات مالیاتی هم می شود اعتباراتی به مجموع این ارقام اضافه کرد، ما  نیازمند فرهنگ سازی برای استفاده از اعتبارات مالیاتی هستیم.

وی اضافه کرد: استاندار آذربایجان غربی اهتمام ویژه ای برای رفع کاستی های فضای آموزشی دارد و عملکرد  نهضت مدرسه سازی در این استان فراتر از تعهدات استانی در شورای آموزش و پرورش است.

خان محمدی در پایان خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در دوره طولانی گذشته از کمبود فضای آموزشی رنج برده و همواره در جمع استان های با کمترین میزان سرانه فضای آموزشی قرار داشته که البته در سال های اخیر برای رفع این مشکل گام هایی برداشته شده که البته تلاش بیشتر در این خصوص ضروری است.

منتشر کننده : نزاکت اللهیاری