مال و فرزندانتان زینت زندگی دنیاست ولیکن اعمال صالح که تا قیامت باقی‌ست، نزد پروردگارت بسی بهتر و عاقبت آن نیکوتر است.

(( سوره کهف آیه ۴۶ ))

  • دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۴۰۳
logo logo
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
چاپ
کد خبر: ۴۷۱۳

بیست وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان برگزار شد/  رونمایی از طرح ۱۰۰ مدرسه ۱۰۰ بنگاه اقتصادی

بیست وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان برگزار شد/ رونمایی از طرح ۱۰۰ مدرسه ۱۰۰ بنگاه اقتصادی

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان در هتل چهار باغ با حضور جمع کثیری از خیرین امروز 24 خرداد ماه سال 1403 برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حمیدرضا خان‌محمدی سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، ناصر فتحی مدیرکل سازمان نوسازی مدارس اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، مجتبی ملااحمدی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین ، روسای مجامع خیرین مدرسه ساز استانها و جمع کثیری از خیران در محل هتل چهارباغ برگزار شد.

لزوم توجه به تجهیز مدارس و هنرستان‌های اصفهان

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید رئیسی اظهار داشت: وقتی که انسان‌های بزرگ، بلند طبع و خیراندیش در یک مکان جمع می‌شوند، آن مکان به برکت وجود آنها تقدس می‌یابد و امروز جمع خوبان در این مکان گرد هم آمده و خداوند سبحان به آنها افتخار می‌کند چرا که تفسیرگران آیات الهی هستند.

وی افزود: خداوند سبحان به یاری ما نیازی ندارد اما وقتی به انسان‌های دیگر کمک می‌کنیم، به معنای آن است که خداوند را یاری کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: عضو جامعه خیران مدرسه‌ساز بودن، تقدیری است که خداوند برای شما رقم زده و این تقدیر مبارک‌تان باد چرا که ساخت هر بنای خیری اقدام خوبی است اما ساخت مدرسه ارزش دیگری دارد چرا که انسان در مدرسه پرورش می‌یابد و انسان‌سازی بهترین هنر عالم هستی است.

وی ضمن فرستادن درود و سلام بر روح 24 هزار شهید استان اصفهان گفت:در دولت سیزدهم به لطف خدای سبحان مدارس زیادی ساخته شد و بر همه خیران مدرسه‌ساز به ویژه مادران شهدا درود می‌فرستم.

ابراهیمی در ادامه بر لزوم طرح مدرسه‌یاری تاکید کرده و  گفت: امیدوارم علاوه بر ساخت مدرسه برای تجهیز مدارس و هنرستان‌ها اهتمام بیشتری داشته باشیم.

خیرین مدرسه ساز پیشران ایران قوی هستند

ناصر فتحی مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام به ویژه شهید رئیسی و شهدای خدمت، اظهار داشت: خیران مدرسه‌ساز در کنار آموزش و پرورش برای توسعه فرهنگ و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی به سازمان نوسازی مدارس کمک می‌کنند.

وی افزود: این جشنواره به نام خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی نام‌گذاری شده و امیدواریم که در پایان جشنواره هزینه ساخت مدارسی فراهم شود که موجب کاهش فقر و تراکم کلاسی شده و برای دانش‌آموزان ایمنی و تحصیل در محل استاندارد را به ارمغان بیاورد‌.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه خیرین  پیشران ساخت ایران قوی هستند، گفت: ما افتخار می‌کنیم که خادم خیران مدرسه‌ساز هستیم و در کنار خیرین تلاش می‌کنیم تا فقر فضای آموزشی و تحصیلی در استان را کاهش و به عنوان یک نهاد مردمی موتور عدالت آموزشی را گسترش دهیم.

گفتنی است : در پایان این مراسم از طرح‌ 100 بنگاه اقتصادی 100 هنرستان، طرح 100 هزار مدرسه و 100 هزار واحد صنفی و اتحادیه، طرح هوشمندسازی 300 کلاس درس با همکاری بنیاد قلم‌چی، طرح مسئولین اجتماعی کارخانجات و صنایع و همچنین طرح سند راهبردی 10 ساله مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان رونمایی شد.

شایان ذکر است : تفاهم‌نامه ساخت 10 مدرسه با مشارکت پالایشگاه نفت اصفهان و با امضای اتاق بازرگانی اصفهان، تفاهم‌نامه ساخت دو هنرستان محله‌محور با مشارکت فولاد مبارکه به امضا رسید. علاوه بر این در پایان مراسم از مادران شهیدان یزدان و شهیدان بارفروش تقدیر به عمل آمد.