مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/03/23 16:44:12
کد خبر: 4710

به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان ،

کارگاه های تخصصی گردهمایی مدیران و روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

کارگاه های تخصصی گردهمایی مدیران و روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور، عصر امروز 23 خرداد ماه سال 1403 در محل هتل چهار باغ اصفهان به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،کارگاه های تخصصی  گردهمایی مدیران و روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور ، با حضور اعضای هیات مدیره جامعه خیرین ، روسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز و معاون برنامه ریزی و مشارکت های سازمان  نوسازی و تجهیز مدارس کشور به میزبانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس راشکی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان  نوسازی و تجهیز مدارس کشور گزارشی از عملکرد و میزان مشارکت خیرین در استانها را ارائه داد و حضار نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دادند.

مهندس قلم چی رئیس کمیسیون استانها ، در این جلسه از حضار خواست سه دستاورد مهم مجمع خود را نوشته و آن را ارائه دهند.

در ادامه ، روسا و مدیران عامل  مجامع خیرین مدرسه ساز استانها ، در این جلسه از دستاوردهای  خود از جمله ، تکریم از خیرین مدرسه سازی همچون مردانی آذر ،  تهیه تابلو وِیژه خیرین مدرسه ساز که ماندگار شد ، سوق دادن خیرین به سمت کاهش تراکم در مناطقی که تراکم بالا دارند ، هدف گذاری پایداری  نهضت مدرسه سازی برای سه سال آینده ، برنامه ریزی برای میزبانی گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع ، جذب سه برابری میزان  تعهدات خیرین ، مستند سازی اطلاعات خیرین مدرسه ساز استان ، ساخت مستند زندگی نامه خیرین و پخش آن در شبکه مستند و اکران آن در مدارس ، راه اندازی تلفن بی قرار ( گرامیداشت نام و یاد خیرین در سالروز تولدشان ) ، انجام به موقع تعهدات ، افتتاح سه شنبه های امید( هر سه شنبه افتتاح یک مدرسه خیر ساز ) ، همکاری صددر صدی  با نوسازی مدارس ، رشد میزان تعهدات خیرین در استان ، در 35 روستا 30 درصد روستاییان در امر مدرسه سازی ورود کردند، ساخت بزرگترین مدرسه اوتیسم در سمنان ، برگزاری اولین سمینار مدرسه یاری ، ساخت مدرسه به صورت قسطی برای یک بانوی خاندار ، اتمام پروژه های نیمه تمام خیری در استان ، برگزاری همایش خیرین در مدرسه خیر ساز ،هوشمند سازی 300 مدرسه به همت بنیاد قلم چی ، برگزاری همایش دهقانان و کشاورزان ( ساخت 15 مدرسه )، هرکارخانه یک مدرسه ( تعهد 2500 میلیارد تومانی کارخانه داران  )، ساخت مدارس توسط خیرین ساکن نیویورک ،افتتاح هنرستان  دخترانه فرش ، .... گفتند که این امر زمینه ای شد تا برخی از استانها اعلام کنند  این دستاورد را در استان خود پیاده کنند .

مهندس قلم چی با اشاره به اینکه ،  یکی از اقدامات ماندگار و خوب در کشور ما پیوند دولت و مردم است ،ادامه داد: طبق آمار ارائه شده ، پنجاه ثروت مند برتر دنیا که در کار خیر هستند در کار تکنولوژی ،سلامت ، پژوهش ، آموزش و ... بودند . اما همه آنها در بحث آموزش ورود پیدا کردند . خیرین بیشماری در دنیا هستند که به صورت انفرادی کار می کنند و قدمهای بزرگی بر می دارند اما هیچ جا چنین جمعی که به درخت تنومند تبدیل شده و روز به روز قوت می گردد وجود ندارد  و ما باید قدر جامعه خیرین را بدانیم و بدانیم تاثیر مستقیم در آینده کشور داریم .

 .دکتر اسپرورین رئیس کمیسیون امور اقتصادی در این جلسه اظهار داشت : میزان مشارکت خیرین در سال گذشته رقم ، 4 هزار و 200 میلیارد تومان  بوده که این امر در سال جاری به رقم  12 هزار میلیارد تومان رسیده است .

وی ادامه داد : نسل ما تکرار نمی شود ما باید کاری کنیم تا فرزندان و نوه های ما این مسئولیت اجتماعی را ادامه دهند. اگر می خواهیم این درخت تنومند بارور شود باید زبان آن را بدانیم . بزرگترین اندیشمندان اقتصادی جهان گفتند تا سال 2028 هشتاد درصد شغل ها با هوش مصنوعی از بین خواهند رفت . اگر بخواهیم این تدوام مسئولیت اجتماعی ادامه دار باشد باید زبان نثل آینده را بدانیم .

رئیس کمیسیون امور اقتصادی ادامه داد : مسئولیت اجتماعی و جامعه خیرین مدرسه ساز اگر می خواهند تداوم داشته باشند  باید هدف گزاری کنیم ، تولید محتوا کنیم  ، زبان نثل جدید را بیاموزیم و در  در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشیم.

در ادامه حاج آقا علی فخاری رئیس کمیسیون امور استانها ، گزارشی از عملکرد این کمیسیون را ارائه و در خصوص ثبت شرکت ها ، مسائل مالی و حقوقی ، شرایط و الزامات  برخورداری از معافیت مالیاتی ، مواردی را مطرح کرد.

حسین آبادی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی نیز در خصوص معافیت مالیاتی مواردی را مطرح کرد.

نزاکت اللهیاری 

 

 

 

 


اشتراک گذاری