مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1396/03/21 06:42:24
کد خبر: 470

باز نشر مصاحبه خیر زنده یاد دکتر حسن عسگری استاد بازنشسته دانشگاه؛

چراغی روشن پیش روی آینده سازان این مرز و بوم

استاد حسن عسگری شیرازی، سالها تدریس در دانشگاه را کمترین کار برای آینده سازان این مرزوبوم می داند .2سالی می شود که به کمک پسرش با کار خیرمدرسه سازی سعی می کند به گونه ای دیگر به کشورش کمک کند.او به گفته خودش با ساخت مدرسه تلاش می کند تا دین خود را نسبت به فرزندان کشور ادا کند.


استاد عسگری فعالیت مدرسه سازی خود را از سال 92با ساخت پروژه ای 6کلاسه جهت توسعه مدرسه پسرانه شهید بهشتی در منطقه 5شروع کرد و در حال حاضر دومین پروژه اش که ساخت مدرسه ای در منطقه 6تهران است، به نیمه رسیده است.
او با وجود اینکه حدود 90سال دارداما همچنان پیگیر پیشرفت مدرسه در حال ساخت خود است.او می گوید:«با هر مدرسه ای که ساخته می شود، دریک زندان بسته می شود.خوشحالم که می توانم برای بچه ها کاری انجام دهم.تحصیل در مدرسه نوساز حق بچه ها است ومن خوشحالم که خداوند مرا لایق دانست تا درکار خیر مدرسه سازی هم قدم بردارم.»
معمولا کار خیر دل بزرگ می خواهد وخیرین، افرادی هستند که دلهایشان به وسعت دریا است.استاد دانشگاه و خیرمدرسه ساز امروز، افراد بیسواد را مانند افراد کور می داند ومی گوید:با مدرسه سازی می توانیم راه را برای افراد بیسواد روشن کنیم. بچه های این مرزوبوم بچه های توانمند ومستعدی هستندکه خیران با مدرسه سازی می توانند چراغی روشن پیش روی آنان قرار دهند.»

اشتراک گذاری