مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/02/06 01:23:18
کد خبر: 4635

دکتر مجتبی ملا احمدی در جمع ستاد هماهنگی برگزاری بیست و ششمین جشنواره ی خیرین مدرسه ساز استانها؛

انتخاب تیم اجرایی برای جشنواره های خیرین مدرسه ساز / راه اندازی نرم افزاری به نام نیک اندیشان در مجمع اصفهان

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در جمع مدیران کل ستادی و استانی سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن ارائه چندین راهکار جهت برگزاری جشنواره بیست و ششم گفت : در اصفهان ، نرم افزاری به نام نیک اندیشان راه اندازی کردیم و امروز 700 هزار نفر عضو این سامانه هستند. به این ترتیب ما یک مرکز تبلیغی برای مدرسه سازی شدیم .


دکتر مجتبی ملا احمدی عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه  ساز کشور ،رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان و کارآفرین برتر کشور، در جمع مدیران کل نوسازی مدارس کشور اظهار داشت : شما سربازان نقطه تعامل خیرین در ادارت کل شهرسازی مدارس هستید و به نوعی در اصفهان سنگ صبور خیرین ما هستید.

وی ادامه داد: گاهی اوقات خیرین درد ودل هایی برای شما می کنند که شاید برای رئیس  و یا عضو هیات مدیره انجام ندهند. به نمایندگی از جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ضمن ابلاغ سلام دکتر قفلی ریاست محترم جامعه و اعضای هیات مدیره از شما صمیمانه سپاسگزاری می کنم و خدا قوت می گویم.

وی تصریح کرد: کاربزرگی که خیرین ما در عرصه مدرسه سازی انجام می دهند با همت و تلاش شما و همکاران  است . روزگاری مهندس ذاکران در نوسازی مدارس 320 همکار داشتند با 90 پروژه دولتی و 40 پروژه خیرساز . امروز تعداد پروژه های خیرساز در اصفهان به 400 پروژه رسیده اما با 80 همکار . یعنی  نیروی انسانی 5 برابر بود و کار یک برابر. اما امروز کار 4 برابر شده و نیروی انسانی یک چهارم.

وی با اشاره به اینکه ،در جمع دوستان نوسازی تاکید می کنم که قطعا هر چقدر ثواب به پای خیرین نوشته شود برای شما که تسهیل گر امور هستید و همراهی می کنید نیز نوشته خواهد شد و از خداوند می خواهم که توفیق ادامه این مسیر را از هیچ کدام از ما نگیرد.

عضو هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خصوص جشنواره و اینکه چرا باید برگزار شود اظهار داشت : در سوره توبه آیه 100 ، سوره آل عمران آیه 104 و سوره ابراهیم آیه 7 خداوند ما را  به کار خیر دعوت کرده است.  جشنواره برگزار می شود و از خیرین دعوت میکنیم تا به  مصداق قرآن از آنها تشکرکنیم.

دکتر ملا احمدی با تاکید بر اینکه ، می بایست رویکردمان در نحوه برگزاری جشنواره ها  عوض شود افزود:  بهتر است در جشنواره ها  از کسانی دعوت کنیم که محصولات خیرین مدرسه ساز را به نمایش بگذارند .مانند قاری قرآن که دانش آموز مدرسه ای است که خیرین ساخته اند. یا اینکه به جای اینکه گروه موسیقی با هزینه زیاد برای این مراسم بیاوریم از گروه سرود دانش آموزی که در مدارس خیرین مدرسه ساز تحصیل می کنند استفاده کنیم.  برای سخنران از پزشک و یا افراد موفقی که فارغ التحصیل مدارس خیر مدرسه ساز هستند بخواهیم سخنرانی کنند . این بالاترین تقدیر از خیرین مدرسه ساز است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان  با اشاره به اینکه ،  همه کارهای اجرایی جشنواره  می بایست به دانش آموزان سپرده شود اذعان داشت :  از مسئولین مدارسی که توسط خیرین ساخته شده بخواهیم که دانش آموزانی که می خواهند در جشنواره همکاری کنند و توانمند هستند را به ستاد جشنواره معرفی کنند تا ضمن ترویج کار خیر  در میان بچه ها ، سفیران جشنواره خیرین مدرسه ساز شوند.

این کارآفرین برتر کشور تصریح کرد: به اعتقادبنده، جشنواره خیرین مدرسه ساز از برنامه های سال محور به  بلند مدت تبدیل شود .  ما امروز برنامه ریزی مقطعی می کنیم و این باعث می شود که با عوض شدن مدیرکل ها ، برگزاری جشنواره ها با سلیقه مدیران جدید ادامه پیدا کند .درحالی که اگر برنامه ها بلند مدت باشند دستخوش تغییر نخواهند شد.

وی بیان کرد: ساختار برگزاری جشنواره ها در استان ها نباید یک ساختار دائمی باشد. بعد از جشنواره بیست و چهارم جلسات مکرری داشتیم و روی دو موضوع تمرکز کردیم. اول آسیب شناسی جشنواره قبلی و رصد و پیگیری مصوبات و موضوعات جشنواره. هرکدام از ما بخشی از کار را پذیرفتیم .به اعتقاد من انتخاب تیم اجرایی برای جشنواره بسیار مهم است. باید از ظرفیتهای محلی و ارگانی و فضای مجازی و صدا و سیما در جهت تبلیغ و تشویق مردم به حضور در امر خیر مدرسه سازی استفاده کنیم. ما در اصفهان جشنواره دائمی راه اندازی کردیم و یک نرم افزار به نام نیک اندیشان راه اندازی کردیم و امروز 700 هزار نفر عضو این سامانه هستند. این برنامه را برای مردم ارسال می کنیم و مردم به نوعی هر روز در جریان برنامه های خیرین مدرسه ساز قرار می گیرند . به این ترتیب ما یک مرکز تبلیغی برای مدرسه سازی شدیم . پرورژه های در دست اقدام و اجرا و نیازها و کارهایی که مردم می‌توانند انجام بدهند را اعلام می کنیم . به این ترتیب ورودی ماهاینه 200 هزار تومان امروز به ماهیانه یک میلیارد و نیم تبدیل شده است.

دکتر ملا احمدی ادامه داد: اغلب  در برنامه صدا و سیمای استانی حضور دارم و خیرین مدرسه ساز را به این برنامه می برم تا مردم با آنها آشنا شوند . همین امر حس وفاق عمومی ایجاد می کند .در  محل برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز باید پاتوق خیرین را پیدا کنیم. خیری که به این فضا وارد می شود باید حس خوبی داشته باشد.  بهترین لوکیشن را برای برگزاری مراسم انتخاب کنیم.  پذیرایی به نحو احسن انجام شود.  اسراف معنی ندارد و باید در شان خیرین مدرسه ساز برنامه را برگزار کنیم. سال گذشته برای انتخاب لوکیشن محل برگزاری جشنواره 6 ماه زمان گذاشتیم. از خیرین شهر دعوت کردیم و مدیرکل را آوردیم و همین امر باعث شد تا آورده 250 میلیارد تومانی سال گذشته به 1500 میلیاردتومان برسد.

وی به زمان ومکان برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت : در بحث زمان و فصل برگزاری جشنواره ها نباید به تقویم اتکا کنیم و مثلا اعیاد را به عنوان روز برگزاری  انتخاب کنیم. چون برخی از خیرین در ولادت ائمه اطهار به شهرهای زیارتی سفر می کنند و نمی توانیم به آنها دسترسی داشته باشیم. زمان برگزاری  جشنواره می بایست  وقتی باشد که هیچ مناسبتی در آن نباشد تا همه خیرین بتوانند شرکت کنند. بهترین مجری که صحبت های تاثیر گذاری دارد را باید انتخاب کنیم و افراد موفق مدرسه ساز را دعوت کنیم. می توانیم در کنار محل برگزاری جشنواره یک کلاس درس با حضور دانش آموزانی که در مدرسه خیرین مدرسه ساز تحصیل می کنند تشکیل بدهیم و این حس را به خیرین انتقال بدهیم. می توانیم با 30 مدرسه از مدارس خیرین  مدرسه ساز صحبت کنیم که دانش آموزان شان را به صورت آنلاین وارد جشنواره کنیم تا در آن زمان نیازهای مدرسه و دانش آموزان مطرح شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور هر سال می بایست دارای ابتکار و نوآوری باشد و طرح های جدید در آن مطرح شود. واگذاری امور جشنواره به خانواده ها و دانش آموزان خیلی می تواند موفق و موثرباشد.

گفتنی است :بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرساز کشور در مرحله استانی، در ماه های اردیبهشت و خرداد سال جاری در مراکز استانها برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری