مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1403/01/28 10:39:23
کد خبر: 4624

با حضور وزیر کشور و خانواده محترم مطهری ،

مدرسه 18 کلاسه خیر ساز ایران ما به بهره برداری رسید

با مشارکت خانواده محترم مطهری مدرسه 18 کلاسه ایران ما در حاشیه شهر زاهدان احداث و در سفر وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، احمد وحیدی وزیر کشور در آیین افتتاح مدرسه 18 کلاسه ایران ما در زاهدان اظهار داشت: کارهای توسعه ای و زیربنایی خوبی در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است که امروز از تعدادی از آنها بازدید به عمل آمد.

وحیدی در خصوص فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال گذشته رشد بسیار خوبی در حوزه احداث فضاهای آموزشی و پرورشی این استان داشته ایم به طوری که یک هزار و پانصد کلاس درس افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تخصیص های بودجه ای که در بحث آموزش به سیستان و بلوچستان داده شده است، نشان از توجه دولت سیزدهم به امر آموزش و پرورش می باشد، عنوان کرد: در حال حاضر نیز احداث یک هزار و ششصد کلاس درس در دستور کار قرار دارد تا بتوان سرانه فضاهای آموزشی استان را به میانگین کشور برساند.

در ادامه لک زایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان نیز در این آیین اظهار داشت: دولت اعتبارات خاصی را در اختیار استان های کم برخوردار مشابه سیستان و بلوچستان قرار داده است و خیرین نیز با همراهی خود حضور پررنگی در این حوزه داشته اند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 150 هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است و استان رتبه اول را در تعداد پروژه آموزشی و تحویل کلاس در کشور را از آن خود نموده است.

لک زایی با اشاره به هم افزایی شکل گرفته بین دولت، خیرین و نهاد های انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد برکت در حوزه ساخت فضاهای آموزشی استان گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان پیش از سال 1400، 3.3 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بود که با کار جهادی انجام شده و افزایش ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی، این سرانه به 3.8 مترمربع در سال 1402 رسیده است؛ اما همچنان تا رسیدن به سرانه میانگین کشوری 5.2 مترمربع فاصله دارد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به مجموع اقدامات دولت مردمی سیزدهم تا پایان اسفندماه 1402، خاطرنشان کرد: 1200 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با 4363 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 379 هزار مترمربع در سطح استان سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

گفتنی است:  پروژه آموزشی ایران ما در محله سلمان فارسی در حاشیه شهر زاهدان با 18 کلاس درس و زیربنای 2 هزار و 600 مترمربع  از محل منابع دولتی و با مشارکت خانواده محترم مطهری احداث و تکمیل شده است و در سفر وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.


اشتراک گذاری