مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/12/15 08:15:47
کد خبر: 4598

به ریاست دکتر قفلی ،

شصت و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

شصت و هفتمین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور صبح امروز سه شنبه ،15 اسفندماه سال 1402 در محل جامعه خیرین با حضور اعضای محترم هیات مدیره ، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، این جلسه به ریاست دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، حاج اکبر ابراهیمی نماینده وزیر محترم آموزش و پرورش در جامعه خیرین  ، حمید رضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ،دكتر حسيني مديركل مشاركتها سازمان نوسازی کشور ،  مهندس راشکی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، حاج آقا فخاری رئیس کمیسیون امور نظارت بر قوانین ،  حسین آبادی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ، خانم دکتر مهاجرانی رئیس کمیسیون امور زنان ، دکتر آقا خانی نایب رئیس کمیسیون امور اجتماعی،  ستاری فرد معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ، دانش نژاد معاون اداره كل نوسازی استان مرکزی  و مهندس رجب خواه معاون مشاركتهای مرکزی ، نجفی افشار معاون مدیر عامل جامعه ، اعضای هیات مدیره ( مهندس قلم چی ، دکتر میر باقری ، حاج آقا شاه حسینی ، مهندس شاهسوارانی ) برگزار شد.

مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی مالی از جامعه خیرین مدرسه ساز جلسه را وارد دستور کار کردند.

خانم مهندس دانشمهر دبیر جلسه، در ابتدای این جلسه گزارشی از اهم ، اقدامات جامعه خیرین طی جلسه شصت و ششم و شصت و هفتم را ارائه داد.

تقدیر از خدمات خیرین مدرسه ساز در استان مرکزی 

در ادامه این جلسه حاج آقا فخاری رئیس کمیسیون امور نظارت بر قوانین در خصوص مسائل و مشکلات فی مابین کمیسیون با اداره امور مالیاتی ، مسائل مربوط به به اخذ مجوز از استانداری ، امور مربوط به ثبت اطلاعات در اداره ثبت شرکتها مسائلی را مطرح کرد.

وی در خصوص مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی نیز بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه خیرین مدرسه ساز در این استان روی داد  که این را مدیون خیرین مدرسه ساز و همکاری نوسازی و آموزش و پرورش هستیم .

دانش نژاد معاون نوسازی مدارس استان مرکزی ، در این جلسه  با اشاره به اقدامات خیرینی همچون دکتر قفلی ، مهندس قلم چی ، حاج اکبر ابراهیمی و حاج آقا شاه حسینی و مهندس جعفری بیان کرد: 17 پروزه در جهت حذف مدارس کانکسی به همت حاج اکبر ابراهیمی بنا شده ،مهندس قلم چی در احداث  کتابخانه ، مدرسه  ....و حاج آقا شاه حسینی در ساخت مدرسه استثنایی در استان مرکزی  اقدامات ماندگاری انجام دادند که جا دارد از این عزیزان قدردانی شود.

در ادامه این جلسه با اهدا هدایایی از طرف مجمع خیرین مدرسه ساز استان مر کزی از این عزیزان قدردانی شد.

سپس خانم دکتر مهاجرانی رئیس کمیسیون امور بانوان ، دکتر آقاخانی نایب رئیس کمیسیون امور اجتماعی نیز گزارشی از کمیسیون های خود را ارائه دادند .

از هر استان یک نفر نماینده کارگروه امور بین الملل 

دکتر میر باقری نیز در ادامه ، به برخی از مشکلات مجمع خیرین مدرسه ساز استان فارس و کارگروه امور بین الملل اشاره کردو افزود: شیوه نامه پیشنهادی کارگروه امور بین الملل تهیه شده که از شما می خواهیم آن را مطالعه و نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح نمایید تا به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه ، بهتر است از هر استان یک نفر انتخاب و به عنوان نماینده در کارگروه حضور داشته باشند تصریح کرد: همایش امارات یک ماه بعد از تشکیل کارگروه امور بین الملل تشکیل شد و بالغ بر صد ساعت تولید محتوا و برنامه ریزی در این خصوص انجام شد و دو هفته قبل از همایش در این کشور گرد هم آمدیم و خوشبختانه بیشترین هدف ما تکریم از خیرین کشور امارات و گردهم آوردن این افراد در یک گروه  بود که انجام شد.

دکتر میر باقری  با تاکید بر اینکه ، در استان فارس 196 پروژه توسط خیرین خارج از کشور ساخته شده است اظهار داشت : مسائل دانش آموزان ایرانی در خارج از کشور بسیار حائز اهمیت است و متاسفانه بسیاری از مدارس ایرانی در حال تعطیل شدن است که می بایست نگاه ویزه به مدارس از خارج از کشور و حفظ هویت دانش آموزان و زبان و فرهنگ ایرانی داشته باشیم .

همدلی و هم افزایی به شدت در حال توسعه و رشد است 

مهندس شاهسوارانی نیز در ادامه گفت : اگر ما نتوانیم جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور را به شکل کاملا مردمی اداره کنیم و شائبه دولتی بودن را از آن کمرنگ کنیم بدانیم  ورود  جامعه به مسائل سیاسی ما را از اهدافمان دور می کند .

وی ادامه داد: از اول این هیات مدیره قرار ما بر این بود که آنجه که اعمال می شود با اقنا جمعی باشد و بهتر است این کار ادامه دار باشد.

حمید رضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه این نشت با اشاره به اینکه ،عمرم را در کار مردمی گذراندم اذعان داشت: همدلی و هم افزایی به شدت در حال توسعه و رشد است نگرش و اندیشه دکتر قفلی در حوزه کار خیری  بی نظیر است . 

وی با تاکید بر اینکه رقم مشارکت خیرین از 3 هزار به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافته گفت : انشالله هم افزایی میان استانداران ، روسای مجامع ، روسای نوسازی و آموزش و پرورش ادامه دار باشد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور خاطر نشان کرد: وظیفه ما در اینجا این است که عشق را مشق کنیم و این همکاری ها معاشقه ای  است که در کار مدرسه سازی وجود دارد.

رشد 60 درصدی میزان مشارکت خیرین حقیقی در استانها 

مهندس راشکی معاون برنامه ریز و مشارکتهای مردمی نیز در ادامه گزارشی، از حوزه معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکتهای سازمان نوسازی مدارس کشور را ارائه داد که در آن در خصوص  میزان مشارکت مردمی ، سازمان ها ، موسسات خیریه ، بنگاهای اقتصادی و بانکها در  جشنواره 25 آماری تهیه شده بود.

راشکی ادامه داد: در بیست  و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در کشور ، میزان مشارکت اشخاص حقیقی 60درصد ، نهاد حاکمیت 30درصد ، سازمان و شرکتهای  دولتی 17 درصد ، بنگاه اقتصادی 10 درصد ، موسسات خیریه 5 درصد،  بانکها و موسسات مالی 2 درصد بوده است .

توجه خیرین به حوزه تربیت بدنی و سلامت 

دکترصادق ستاری‌فرد (معاون تربیت بدنی و سلامت ) آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به آمار و ارقام فضاهای ورزشی در مدارس کشور  اظهار داشت  :متاسفانه میزان چاقی در میان دانش آموزان بعد از کرونا 33 درصد افزایش داشته و متاسفانه 11 درصد دانش آموزان دچار سوء تغذیه هستند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت بهداشتی مدارس نیز آماری ارائه داد و گفت :  در حوزه توسعه  و بهینه سازی  فضاهای ورزشی ، بعدا  از اجرای طرح شهید سلیمانی 7293 پروژه ساخته و 55 درصد به تعداد فضاهای ورزشی کشور افزوده خواهد شد.

وی  از جامعه خیرین مدرسه ساز خواست کارگروه  ورزشی و سلامت تشکیل شود و به مسائلی از جمله ؛ تکمیل پروزهای نیمه تمام ورزشی ، بهینه سازی تعمیر و تجهیز اماکن و فضاهای ورزشی فرسوده ، شبکه سازی کمیسیون خیرین ورزش و سلامت در استان ها ، ساخت اماکن و فضاهای ورزشی  روباز و  کمک به بهسازی و متناسب سازی بهداشت محیط مدارس،  کمک به تجهیز اتاق بهداشت مدارس در استان ها، اشاعه وگسترش فرهنگ اسلامی الباقیات و صالحات در جامعه و بهره گیری در جهت ساخت و تجهیز فضاهای ورزشی و بهداشتی ، ایجاد زمینه های مناسب حمایتی اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی در جهت تداوم کمیسیون خیرین محترم ورزش و سلامت  و ... توجه ویژه شود.

شایان ذکر است : در ادامه این جلسه مهندس شاهسوارانی ، مهندس قلم چی ، دکتر میر باقری نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ورزش و سلامت در مدارس به سمع و نظر اعضا و معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش رساندند.

نزاکت اللهیاری


اشتراک گذاری