مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/12/03 14:08:21
کد خبر: 4580

بهره برداری از 7 مدرسه جدید بنیاد قلم‌چی در سیستان‌و‌بلوچستان

۷ مدرسه جدید بنیاد قلم‌چی طی روزهای ۲۹ بهمن تا ۲ اسفندماه در روستاهای سنجربازار و سولدان در دشتیاری، شهر بنت در نیک‌شهر و شهرستان‌‌های مهرستان، سیب‌و‌سوران، سراوان و خاش افتتاح و به دانش‌‌آموزان اهدا شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، 

تکمیل ساخت این مدارس جدید در سیستان‌و‌بلوچستان توسط بنیاد قلم‌چی انجام شده و در مجموع نزدیک به ۲‌هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع ابتدایی و متوسطه را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مدارس ۳ کلاسه روستاهای سنجربازار و سولدان هر کدام با زیربنای ۱۹۷ مترمربع فضای آموزشی در مجموع ظرفیت میزبانی از حدود ۱۸۰ دانش‌آموز را دارد و در کم‌برخوردارترین مناطق دشتیاری واقع شده است. 

همچنین ساخت دبیرستان شبانه‌روزی ۶ کلاسه شهر بنت با ظرفیت میزبانی از ۱۸۰ دانش‌آموز، در زمینی به مساحت ۱۳۹۴ مترمربع با زیربنای ۴۴۰ مترمربع فضای آموزشی صورت گرفته است.

صابر فتاحی مسئول پروژه‌های مدرسه‌سازی بیان کرد: این دبیرستان پسرانه که اکنون ۱۶۹ دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم را میزبانی می‌کند، خوابگاهی با زیربنای ۸۵۲ مترمربع دارد که محل اسکان دانش‌آموزان بومی و روستاهای همجوار است.

بر اساس این گزارش، مدارس ۶ کلاسه شهرستان‌های مهرستان و سیب‌و‌سوران نیز هرکدام با زیربنای ۴۴۰ مترمربع فضای آموزشی ساخته شده است؛ گفتنی است هنرستان پسرانه شهرستان مهرستان هم‌اکنون میزبان ۱۸۰ دانش‌آموز و دبستان دخترانه شهرستان سیب‌و‌سوران میزبان ۴۰۰ دانش‌آموز در دو نوبت است.

همچنین دبیرستان ۱۲ کلاسه دانشگاه سراوان که ظرفیت میزبانی بیش از ۷۰۰ دانش‌آموز در دو نوبت را دارد، با زیربنای ۱۳۲۰ مترمربع فضای آموزشی، در ۲ طبقه، شامل ۱۲ کلاس درس، اتاق‌های‌‌ اداری، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن چندمنظوره است.

به گفته نایب رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سراوان، این مدرسه دانش‌آموزان دختر و پسر سخت‌کوش و مستعد از مناطق کم‌برخوردار و روستایی چندین شهرستان از جمله سراوان، سیب‌و‌سوران، مهرستان، گلشن و خاش را میزبانی می‌کند.

در ادامه، مدرسه ۹ کلاسه شهرستان خاش که ظرفیت میزبانی از ۲۷۰ دانش‌آموز را دارد، با زیربنای ۷۹۱ مترمربع فضای آموزشی، در ۲ طبقه، شامل ۹ کلاس درس، اتاق‌های‌‌ اداری، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن چندمنظوره است.

مراسم افتتاح این مدارس با حضور گروه اعزامی بنیاد قلم‌چی از تهران، مسئولان نمایندگی‌های بنیاد قلم‌چی در استان، محمدبخش درخشیده از پلان، بلوچی از نیک‌شهر، قنبری از ایرانشهر، نعیمی از سیب‌و‌سوران، ریگی از خاش و مهین ریگی و حامد نصرت از سراوان و مسئولان نوسازی مدارس استان، فرمانداران و روسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها همچنین مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان برگزار و به هریک از دانش‌آموزان پکیج لوازم‌التحریر از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد.

شایان ذکر است :  تاکنون ۳۷۳ مدرسه (۱۳۳۳ کلاس درس) ساخته یا تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به بهره‌برداری رسیده است.


اشتراک گذاری