مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/11/19 13:02:06
کد خبر: 4562

افتتاح 6 مدرسه جدید بنیاد قلم‌چی در روستاهای استان خوزستان

در سلسله افتتاحیه‌های مدارس جدید اهدایی بنیاد قلم‌چی به دانش‌آموزان استان خوزستان طی ۶ مدرسه جدید دیگر افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در سلسله افتتاحیه‌های مدارس جدید اهدایی بنیاد قلم‌چی به دانش‌آموزان استان خوزستان طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه ۱۵ تا ۱۷ بهمن‌ماه، ۶ مدرسه در روستاهای شاوه در رامشیر، مکسر در خرمشهر، چیچالی در شوش، سید رجب و غفورآباد در اندیکا و نفت سفید در هفتکل افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، مدرسه ۱۰ کلاسه روستای شاوه با زیربنای ۷۰۰ مترمربع فضای آموزشی، مدرسه ۶ کلاسه روستای مکسر با زیربنای ۴۸۰ مترمربع، مدرسه ۲ کلاسه روستای چیچالی با زیربنای ۸۵ مترمربع، مدرسه ۳ کلاسه روستای نفت‌سفید با زیربنای ۱۴۵ مترمربع، مدرسه ۳ کلاسه روستای سیدرجب با زیربنای ۱۴۷ مترمربع و مدرسه ۲ کلاسه روستای غفورآباد با زیربنای ۶۰ مترمربع در مجموع میزبان یک‌هزار دانش‌آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه هستند.

به گفته صابر فتاحی مسئول نظارت بر مدرسه‌سازی، روستاهای سید رجب و غفورآباد از مناطق عشایری و صعب‌العبور شهرستان اندیکا هستند.

مراسم افتتاح مدارس یادشده، با حضور گروه اعزامی بنیاد قلم‌چی از تهران، مسئولان نمایندگی‌های اهواز، شوشتر، بهبهان، ایذه، دزفول، خرمشهر، آبادان، رامهرمز، بندر امام و شوش و مسئولان محلی (نوسازی مدارس استان و آموزش‌و‌پرورش رامشیر، خرمشهر، شوش، اندیکا و هفتکل) با اهدای پکیج‌های لوازم التحریر به دانش‌آموزان برگزار شد.

شایان ذکر است تاکنون ۳۶۶ مدرسه (۱۲۸۸ کلاس درس) ساخته یا تکمیل شده توسط بنیاد قلم‌چی به بهره‌برداری رسیده است.

 


اشتراک گذاری