مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/11/12 21:08:55
کد خبر: 4547

بیش از ۴هزار کلاس درس در کشور در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود

خان محمدی اظهار داشت: بیش از 4هزار کلاس درس در کشور در ایام دهه فجر به بهره داری می رسد.


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مدرسه‌سازی جایگاه اصلی و ویژه‌ای پیدا کرده است و در دولت مردمی، رئیس جمهور به این امر مهم اهمیت زیادی داده است. ایشان در سفرهایی که به استان‌ها دارند، از مدرسه‌سازی به عنوان دستگاه پیشران تعلیم و تربیت یاد می‌کنند و افتتاح مدارس جزو برنامه‌های اصلی این سفرهاست و این نشان از اهمیت ویژه نهضت مدرسه‌سازی در میان سطوح عالی کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی ملی دارد.
بیش از ۴هزار کلاس درس در کشور در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: شعار دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش، مدرسه‌سازی و تجلی مردمی‌سازی است که خوشبختانه این شعار در کشور به خوبی محقق شده است و با ساخت هر مدرسه، در دانش‌آموزان روح تازه‌ای دمیده می‌شود.

مدرسه، آینده ایران اسلامی را می‌سازد و پاک‌ترین، معصوم‌ترین و زلال‌ترین انسان‌های عالم در مدارس تنفس می‌کنند و کوچک‌ترین لبخند این عزیزان، دعای خیر و صدقات جاریه برای خیرین مدرسه ساز و متولیان این امر خداپسندانه به همراه دارد.

این امر را در هیچ جای دیگر به غیر از مدرسه‌سازی نمی‌توان تجربه کرد. با رویکرد مردمی‌سازی دولت سیزدهم و با این نگرش که مردم خودشان در امور مختلف ملی و منطقه‌ای محور باشند، آنان در حوزه ساخت و ساز مدارس پای کار آمدند و مشارکت بیش از ۵۰ درصدی خیرین را شاهد هستیم.

خیرین بزرگ‌ترین سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی به خصوص در امر مدرسه‌سازی هستند و هر کسی که به موضوع مدرسه‌سازی توجه و دقت دارد یعنی آینده آن منطقه و کشور برایش حائز اهمیت است.

اگر بخواهیم میهنی آباد و قوی و پیشرفته داشته باشیم باید مدارس و فضاهای آموزشی و تربیتی را تقویت کنیم. اینکه خیرین مدرسه ساز در دوره‌ای، حدود ۳ هزار تعهد در کشور را به ۸ هزار تعهد می‌رسانند، نشان از آن است که اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است که حاصل تلاش مجدانه همه نیک اندیشان و جهادگران نهضت بزرگ مدرسه‌سازی کشور است.

در راستای تحلیل صحیح فضای مدیریت کشور باید در گام نخست، نقشه کلان انقلاب اسلامی را درک و تحلیل و سپس با شناسایی نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم، مسیر حرکت آینده و هدف اصلی را برنامه‌ریزی کنیم.

دولت سیزدهم در راستای ایجاد عدالت آموزشی و به منظور کاهش فاصله ی سرانه فضاهای آموزشی استان‌های کم برخوردار با میانگین کشوری، اعتبارات ویژه‌ای را برای این استان‌ها پیش‌بینی کرده است.

در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مدرسه‌سازی جایگاه اصلی و ویژه‌ای پیدا کرده است و در دولت مردمی، رئیس جمهور به این امر مهم اهمیت زیادی داده است. ایشان در سفرهایی که به استان‌ها دارند، از مدرسه‌سازی به عنوان دستگاه پیشران تعلیم و تربیت یاد می‌کنند و افتتاح مدارس جزو برنامه‌های اصلی این سفرهاست و این نشان از اهمیت ویژه نهضت مدرسه‌سازی در میان سطوح عالی کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی ملی دارد.

امروز دولت سیزدهم رویکرد ویژه‌ای در بخش مدرسه‌سازی در پیش گرفته است و ان‌شاءالله بیش از ۴هزار کلاس درس در کشور با حضور رئیس محترم جمهور در ایام مبارک دهه فجر افتتاح می‌شود.

در دولت سیزدهم همکاری مجدانه سازمان برنامه و بودجه به منظور تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات موردنیاز در راستای پیشبرد اهداف نهضت بزرگ مدرسه‌سازی کشور شایسته تقدیر و تشکر است.

اکنون طرح‌های ویژه‌ای در برنامه توسعه کشور برای نوسازی مدارس و گسترش فضاهای آموزشی با همراهی خیرین در دست اقدام است. به عنوان مثال رفع مشکلات و گره‌های متعدد در این مسیر، تکمیل طرح‌های نیمه تمام که از دولت‌های گذشته نیمه کاره باقی مانده است و بازبینی و ساخت مجدد برخی پروژه‌ها باتوجه به مصالح به کار رفته در آنها که به مرور زمان رو به فرسودگی رفته و از حالت استاندارد خارج شده است.

سازمان نوسازی مدارس کشور، همپای دولت، در تکمیل طرح‌های نیمه تمام طی دو سال گذشته، افزون بر ۵۰ مدرسه را که از زمان کلنگ زنی آنها بیش از ۱۵ سال می‌گذشت و مربوط به دولت‌های قبل بود به بهره‌برداری رساند.

حدود ۲ هزار فضای آموزشی و تربیتی نیز که بیش از ۸ سال نیمه کاره مانده بود، توسط این دولت تکمیل شد. بهره‌برداری از حدود ۷ هزار پروژه در کشور و ساخت روزانه ۳۵ کلاس درس از اقدامات حائز اهمیت و قابل توجه سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره جدید مدیریت در دولت سیزدهم است.


اشتراک گذاری