مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/11/03 14:03:55
کد خبر: 4524

همزمان با ولادت با سعادت مولای متقیان علی (ع) و تجلیل از مقام پدر ،

پدری که در مدرسه سازی و آب رسانی به روستاها پیش قدم است

حاج اکبر ابراهیمی که کار خیر را از مرحوم پدرش آموخته ، امروز علاوه بر حمایت از خانواده های نیازمند و زنان بی سرپرست ، ساخت مدرسه ، نمازخانه ،مسجد و هزاران کار نیک دیگر پدر آب رسانی ایران لقب گرفته است.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، اکبر ابراهیمی در سال ۱۳۲۳ در شهر تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. از دوران نوجوانی به دلیل شرایط اقتصادی خانواده و کمک به پدرش وارد بازار کار شد. او از ۱۷ سالگی به فعالیت‌های صنعتی رو آورد و در سال ۱۳۵۴ زمانی که تازه‌وارد دهه ۳۰ زندگی‌اش شده بود، مجموعه صنعتی پاکشوما را برای تولید ماشین‌های لباس‌شویی نیمه اتوماتیک راه‌اندازی کرد.

او که سال ها قبل طعم سختی را چشیده، پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سرنهاده ، تا امروز طعم شیرین زندگی آسوده را برای دیگران فراهم آورد.او دراین مسیر طولانی وسخت تنها به یاری خدای مهر چشم داشته ومعتقد است: الیس الله بکاف عبده .

حاج اکبر ابراهیمی در هفتم فروردین سال ۱۳۴۷ با خانم” زهرا عبدالرحیم خان” زندگی مشترکش را آغاز کرد. این ازدواج سرآغازی برای موفقیت های دیگر این مرد نیک اندیش شد.در آستانه انقلاب و در شروع بحران های اقتصادی، تمام تلاشش را به کار بست تا به سهم خود، مانع بسته شدن کارخانه ها و بیکارشدن کارگرها شود.

 او در ۴۰ سال گذشته همیشه در کنار فعالیت‌های صنعتی و نگاه توسعه گرایانه خود،  حضوری فعال در حوزه امور خیریه داشته است تا جایی که به‌عنوان  پدر آبرسان کشور و یکی از بزرگ‌ترین خیرین مدرسه‌ساز کشور و مرد صنعت و مدرسه‌سازی شناخته می‌شود. در حال حاضر ایشان به عنوان رئیس هئیت مدیره مجمع خیرین آبرسان آب شرب کشور ،نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین ، عضو هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران و بعنوان یکی از خیرین حوزه آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب فعالیت دارند.

حاج اکبر ابراهیمی تا به امروز  ۲ هزار و ۶۸۰ روستای فاقد آب را لوله کشی کرده و  بیش از ۳ هزار خانواده نیازمند را تحت پوشش  قرار دارد.

نزاکت اللهیاری 

 


اشتراک گذاری