مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/11/03 13:20:56
کد خبر: 4522

همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت مقام پدر،

آرزوی پدرم ساخت مدرسه بود

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می گوید: روزی به همراه پدر هنگام عبور از میدان طبرسی مشهد ، مدرسه خیر سازی را دیدیم .در آن لحظه پدرم آرزو کرد که اگر روزی توانایی مالی داشته باشد مدرسه ای بسازد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکتر ناصر قفلی ، در یکم بهمن ماه سال‌ ۱۳۱۵ در خانواده ای هشت نفره و متدین متولد شد. پدرشان مرحوم عبدالحسین قفلی از معتمدان به نام مشهد  و مادرشان بی بی سلطنت نام داشت ،حاصل این ازدواج دو دختر و چهار پسر بود. وی بعد از گرفتن مدرک دیپلم برای ادامه تحصیل به کشور آلمان رفت و تحصیلاتش را در آنجا تا مقطع دکترای کشاورزی ادامه داد.همسرش رزماری قفل آلمانی است  و هر دو در يك شهر درس مي خواندند كه بعد از مدتی با هم ازدواج می کنند که حاصل آن دو فرزند به نام های کریم علی قفلی و یاسمین مریم قفلی است . همسر وی بعد از بازگشت به ایران با مطالعاتی که  در مورد دين اسلام كرده بود و با ميل و علاقه خود مسلمان شد و امروز یکی از خیرین نیک اندیش و همراه همیشگی دکتر در کارهای نیک است.

در سال43 و بعد از سال ها دوری از کشور و کسب مدرک دکترا در رشته دامپروری و گرفتن تخصص در زمینه مرغداری به همراه همسر آلمانی خود، کسب و کار جدیدی را ایجاد کرد

وی می گوید: ازسال 70 با برادرم تصميم گرفتيم مقداري از اموالمان را صرف کمک به همنوعان وانجام کار خير کنيم. در ابتدا تصميمان بر اين بود بيمارستان بسازيم اما وقتي ديديم دانش آموزان محله قاسم آباد ( استان خراسان رضوی )با کمبود فضاي آموزشي مواجه اند به گونه اي که ناچارند برای رفتن به مدرسه هرروز کيلومترها راه بروند يا ترک تحصيل کنند، تصميم گرفتيم در آن محله مدرسه اي برای اين بچه ها بسازيم.تا آرزوی پدر را محقق کنیم . اين گونه شد که اولين مدرسه رابه نام پدر ومادرمان ساختيم."

 لذتي که ساخت آن مدرسه داشت باعث شد تا اين خير نيک سرشت در اين راه ثابت قدم شود، به شکلی که اکنون پس از گذشت ساليان بسيار از ساخت اولين مدرسه، وي به کمک برادرش مدارس بسياري در شهرهای مختلف ازجمله بيرجند، مشهد، چابهار، ترکمن، تهران وچند شهر يا روستا بسازد.

دکتر قفلي علاوه بر ساخت مدرسه ومشارکت در آن، باکمک تعدادي از خيرين در زمينی بزرگ اردوگاهي زيارتي وسياحتي با48 سوئيت و استخر ي سرپوشيده در شهر مشهد براي دانش آموزان استثنايي  ساختند. وي همچنين مدرسه ای برای کوکان با نیازهای ویژه در مشهد ساخت  .

دکتر قفلي تاثير کار خير در زندگي اش رااينگونه بيان مي کند :هيچ کاری برتر از مدرسه سازی نيست ،مدرسه سازي عبادتي بزرگ وفرهنگي است که سال ها اجر آن باقي خواهد ماند. بزرگترين تاثير اين کار خيرسلامتي و آرامشم است. من در زندگي هدف داشتم که با ساخت مدرسه به آن رسيده ام واز زندگي ام راضي هستم.

گفتنی است : پسر ایشان کریم علی قفلی نیز همچون پدر در این راه قدم گذاشتند و یک مدرسه در تهران به نام کریم علی قفلی و نیز یک نهارخوری در هنرستان کشاورزی امام صادق(ع) ساخته اند.

دکتر ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که بیش از 30 سال از عمرش را صرف مدرسه سازی کرده  آرزو دارند " تمام دانش آموزان در مدارسی مقاوم تحصیل کنند و از امکاناتی مساوی بهره ببرندزیرا از نظر وی پیشرفت یک کشور از اهمیت به آموزش سرچشمه می گیرد. و ساخت مدارس هوشمند باید در حال حاضر برای بهرمندی از عدالت آموزشی باید در راس قرا بگیرد .

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری