مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/08/25 19:39:54
کد خبر: 4379

در اولین جلسه کارگروه حمایت از خیرین مدرسه ساز مطرح شد،

تغییر نام و تغییر کاربری مدارس ممنوع

در این جلسه اهم موارد و مصدایق احصاء مشکلات و دسته بندی تعارضات و تغییر نام و تغییر کاربری مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ،  با دستور وزیر آموزش و پرورش برای اولین بار جلسه کارگروه حمایت از خیرین مدرسه ساز کشور با حضور قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز، خان محمدی ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، محمودزاده ریاست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و  اردستانی مدیر کل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضائی وزارت آموزش و پرورش، راشکی معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس، بنیادی نماینده معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، مدیرعامل جامعه خیرین و جمعی از مسئولین و مرتبطین حوزه مدارس خیّری برگزار شد.

در این جلسه موضوعات مهمی در خصوص مسائل پیش روی مدارس خیر ساز بحث و تبادل نظر شد.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این جلسه با قدردانی از اهتمام خیرین به توسعه حمایت در حوزه مدرسه سازی اظهار داشت: ما وظیفه داریم نگرانی‌های خیرین در مسیر مدرسه سازی را مرتفع نماییم. خیّر نباید نگرانی در خصوص فرایند ساخت مدرسه داشته باشد.

خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه با بیان حجم تعهدات خیرین در دولت سیزدهم تصریح کرد: اعتماد مردم به موضوع مدرسه سازی با هیچ زبان و گامی قابل جبران نیست. ما باید تلاش کنیم مسائل و مشکلات پیش روی خیرین مدرسه ساز را برداریم. خیرین نباید در مسیر خداپسندانه مدرسه سازی نگرانی و دغدغه داشته باشند.
در ادامه جلسه موضوعات و مصادیق مهم  خیرین مدرسه ساز از جمله مشکلات، مصادیق  تعارضات، تغییر نام و تغییر کاربری مدارس مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
تدوین آیین نامه شفاف سازی، پیش بینی تضامین کافی در قوانین داخلی در وزارت آموزش و پرورش در برنامه سنواتی و برنامه  توسعه و بررسی مسایل و مشکلات در سطح استان ها مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.
همچنین مقرر شد موضوعات مورد انتظار کارگروه در سطح استان ها با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان پیگیری شود.

در پایان تاکید شد بزودی آیین نامه ای مرتبط در این خصوص به استان ها ابلاغ شود.

گفتنی است: این جلسه هر ماه یکبار در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تشکیل خواهد شد.


اشتراک گذاری