مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/08/25 19:24:03
کد خبر: 4377

شصت و سومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

شصت و سومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به ریاست ، رئیس جامعه خیرین و با حضو رئیس سازمان توسعه ، تجهیز و نوسازی مدارس کشور ،صبح روز سه شنبه 23 آبان ماه سال 1402، در محل جامعه خیرین برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، در این جلسه ، حاج اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین،اعضای هیات مدیره(مهندس شاهسوارانی،حاج آقا شاه حسینی،دکتر میرباقری،دکتر ملا احمدی،حاج آقا رادمنش ، خانم دانشمهر) مهندس جعفری مدیرعامل جامعه خیرین،نجفی افشار معاون مدیر عامل،دکتر نوید ادهم ریس کمیسیون مدرسه یاری،خانم دکتر مهاجرانی ریس کمیسیون بانوان،دکتر اسپرورین رئیس کمسیون امور اقتصادی ، اربابی مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، اعضای کارگروه امور بین الملل ( مهندس نیک اقبال ، حاج آقا رضازاده )اشکان تقی پور خیر مدرسه ساز و رئیس موسسه نیک گامان جمشید ، در محل جامعه خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

مهندس سید محمد رضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین ،در ادامه این جلسه با ارائه مصوبات جلسه قبل به موضوعاتی اعم از ؛موضوع ادغام ادارات کل نوسازی در آموزش و پرورش،برگزاری جلسه تغییر نام مدارس خیر ساز و ....پرداخت و از اعضای هیات مدیره خواست نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص مطرح نمایند.

حاج اکبر ابراهیمی نماینده وزیر آموزش و پرورش در جامعه خیرین نیز ، ضمن ابراز همدردی با مردم غزه اذعان داشت:کمبود سرویس بهداشتی در مدارس و حمایت از دانش آموزان نخبه خانوادهای بی بضاعت از جمله مواردی است که می بایست مورد توجه قرار گیردو وی در این خصوص هر اقدامی را بتواند انجام خواهد داد.

مهندس شاهسوارانی در ادامه این نشست ،با موضوع ادقام ادارات نوسازی در آموزش و پرورش مخالفت کرد و مواردی را مطرح نمود.

وی خاطر نشان کرد:تفاهم نامه ای با دانشگاه تهران منعقد شده که بهتر است مفاد آن به صورت کامل مطرح شود.

دکتر میرباقری نیز در خصوص جلسه ی تغییر نام مدارس خیر ساز اذعان داشت:بهتر است جلساتی که در این خصوص برگزار می شود رسانه ای شود و در سکوت خبری نباشد.

وی اظهار داشت :تمام اقداماتی که خیرین مدرسه ساز انجام می دهند محصول آن دانش آموزی است که در این مدارس تربیت می شود و پرورش می یابند و آینده این مرز و بوم را می سازند.

.حاج آقا رادمنش در ادامه بیان کرد:مشکلات صدور پروانه ساخت مدارس و اهدای وام به مدارس نیمه تمام از جمله مواردی است با مشکلات متعددی مواجه است.

دکتر ملااحمدی نیز  افزود:میزان مشارکت خیرین در حوزه مسولیت اجتماعی در برخی از استانها بسیار بالا و در بعضی بسیار پایین است و نباید این امر موجب تغییر آمار در میزان جلب مشارکت های مردمی در مجامع شود.

وی ادامه داد:بهتر است در نرم افزاری که آمار و اطلاعات مجامع را گردآوری می کند بخشی گنجانده شود تا بتوانیم تفاهم نامه ها را درآن بارگزاری نماییم.

حمید رضا خان محمدی ریس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه این جلسه به مشکلات مطرح شده از مجامع که توسط اعضای هیات مدیره مطرح شده بود پاسخ داد و در خصوص ادقام ادارات نوسازی در آموزش و پرورش توضیحاتی را مطرح کرد.

وی با تاکید براینکه ،خوشبختانه در حال حاضر مدارسی در سطح کشور ساخته می شود که با استاندراهای جهانی برابری می کند از مجامع خیرین درخواست کردآمار تعداد پروژهای نیمه تمام ودر دست اجرای خیرین را ارائه دهند.

راشکی معاون برنامه ریزی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ، در ادامه گزارشی از اقدامات تحول آفرین حوزه مشارکت ها در ۶ ماه نخست سال ارائه داد و گفت: در شش ماه نخست امسال مبلغ ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدخیرین ثبت شده است که نسبت به سه سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد:تهیه اطلس آماری جهت اطلاع جامعه و مجامع از وضعیت امور خیرین در استانها،افزایش اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام،بازنگری سند توافق نامه احداث و تجهیز فضاهای آموزشی،تهیه شیوه نامه واگذاری املاک اهدائی خیرین مدرسه ساز بخشی از اقدامات حوزه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس در شش ماهه نخست سال است.

دکتر میرباقری نیز از برگزاری همایش خیرین خارج از کشور در ۲۵ آذرماه در دبی خبر داد و گفت:با سفیر ایران در عمارات مذاکراتی انجام شد که امیدواریم بتوانیم همایشی در خور شخصیت خیرین برگزار نماییم.
وی ادامه داد:طی دو سه هفته ای که این کمیسیون برقرار شده ۱۰۰ ساعت نشستی داشته و مسئله  اعتماد سازی' بحث تحریم ها و انتقال پول از جمله مواردی است که می بایست برای آن راهکاری اندیشیده شود .
دکتر میر باقری  افزود: تلاش کردیم از هر استان یک نفر را انتخاب نماییم تا به این وسیله آمار و اطلاعات مجامع را گردآوری کنیم .
 ریس کارگروه امور بین الملل اذعان داشت :  در این خصوص سایتی را راه اندازی کردیم که به امروز از آن رو نمایی خواهد شد .
وی ضمن رونمایی از سایت کارگروه امور بین الملل و توضیحاتی در این خصوص اظهار داشت :  جوانان باانگیزه بی شماری در خارج از کشور هستند که می توانند موجب تشویق ،ترغیب و اشاعه فرهنگ مدرسه سازی شوند و استفاده از ظرفیت آنها می تواند موجب افزایش جلب مشارکت های خیرین خارج از کشور شود.در ادامه حضار نقطه نظرات و پیشنهادت خود را در خصوص سایت و کارگروه مطرح کردند.
 مهندس نیک اقبال و حاج آقا رضا زاده اعضای کارگروه امور بین الملل ، در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده در کارگروه را ارائه دادند .
حمید رضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه ، با تاکید براینکه ،هرچه مجمامع  قوی تر باشد سیستم کار مردمی تقویت خواهد شد تصریح کرد:مقرر شده جلسه ای با حضور استانداران و ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار نماییم .
اشکان تقی پور خیر مدرسه ساز به مستند نکردن امور خیرین در گذشته اشاره کرد و افزود:۷۸ مدرسه نیک گامان جمشید هر روز دانش آموزان خود را میهمان صبحانه میکند.وی در ادامه نقطه نظرات،پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص کارگروه امور بین الملل مطرح کرد.
 
در ادامه مصوبات جلسه شصت و سوم قرائت و لوح تقدیر . هدیه ای از طرف جامعه خیرین به دکتر ملااحمدی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان اهدا شد.
 
نزاکت اللهیاری 
 

 

 
 
 
 
 
 
 

اشتراک گذاری