مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/07/27 07:46:59
کد خبر: 4355

بانوی نیک اندیش مدرسه ساز «فاطمه دارستانی فراهانی»

ساخت دو مدرسه برای زنده نگه داشتن یاد فرزندان

بانو فاطمه دارستانی فراهانی از جمله خیرین نیک اندیشی است که پس از فوت دو فرزند جوانش تصمیم می گیرد برای زنده نگه داشتن نام و یاد فرزندانش به نام آنها مدرسه ای بنا نماید.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، فاطمه دارستانی خیر نیک اندیشی است که همواره در کارهای خیر به خصوص مدرسه داری ، مدرسه یاری و مدرسه سازی پیش قدم هستند.با این خیرین نیک اندیش گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید .
 
 فاطمه دارستانی فراهانی، ۱۳۲۴ در تهران در خانواده ای 6 نفره دیده به جهان گشود .پدرو مادر هر دو دستی در کار خیر داشتند و این بود که زمینه کار خیر در وجود فرزندان نهادینه شد .او در سال ۱۳۵۶ با مهندس حمید طبرا که در زمینه عمران تحصیل کرده بود ازدواج کرد، ماحصل ، این ازدواج دو فرزند، یک  پسر و یک دختر به نامهای امیرناصرو طناز طبرا بود.
 
‎فاطمه دارستانی فراهانی از جمله ، خیرینی است که در سال‌های متمادی در عرصه های مختلف امور خیریه ،  فعالیت می کند . وی تا کنون  دو مدرسه در شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه( استان تهران ) احدث و تجهیز کرده است.
این بانوی پر تلاش و خیر  می گوید: در سال 78 دخترم طناز طبرا را در اثر  تصادف  از دست داد م و این حادثه ناگوار تاثیر بسیار بدی در روحیه ام داشت .سال 97نیز پسرم را به صورت کاملا ناگهانی ( سکته قلبی ) از دست دادم. داغ دو فرزند کمرم را شکست . روزی مشغول تماشای تلوزیون بودم که برنامه ای در خصوص مدرسه سازی نظرم را جلب کرد . در آن لحظه جرقه ساخت مدرسه به ذهنم رسید. با ارثیه ای که از   فرزندانم به جا مانده بود اولین مدرسه را  در سال 1400  را به نام دخترم زنده یاد ، طناز طبرا و فاطمه دارستانی  بنا کردم. لذت این کار و حضور در مراسم بهره برداری از مدرسه به قدری برایم دلپذیر بود که تصمیم گرفتم دومین مدرسه را به نام پسرم زنده یادامیر ناصر طبرا و همسرم حمید  طبرا بنا کرد .بانو فاطمه دارستانی می گوید : با ساخت مدرسه و افتتاح آن احساس کردم تمامی دانش آموزان ناصر و طناز هستند روحم ارضا شد و شادی تمام قلبم را تسخیر کرد.
 
او که مدرسه سازی را به همه پیشنهاد می دهد می گوید: به همه به خصوص جوانان توصیه می کنم این کار خیر را تجربه کنند و اگر مالی دارند در راه خدا و امور عام المنفعه خرج کنند .
خانم دارستانی خواهری دارد به نام مهری دارستانی  که همیشه همراه و یاور خواهر بزرگتر خود بوده و اغلب با ایشان است  او نیز می گوید : دوست دارم لذت ساخت مدرسه را تجربه کنم .او از خیرین نیک اندیشی است که مال خود را وقف امور خیریه کرده این دو بانو در کنار هم در مدرسه یاری نیز مشارکت می کنند.
نزاکت اللهیاری 

اشتراک گذاری