مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/07/13 07:40:36
کد خبر: 4313

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در گردهمایی روسای مجامع خیرین خبر داد:

وجود بیش از سه هزار مدرسه خیری نیمه تمام در کشور

دکتر قفلی در گردهمایی روسای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور از وجود 3 هزار و پانصد مدرسه خیری نیمه تمام در کشور خبردادو گفت : برای تکمیل این مدارس مبلغی بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان بودجه لازم است .


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، دکترناصر قفلی ریس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در گردهمایی روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور که در روز پنج شنبه 13 مهر 1402 در همدان برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه خیرین در توسعه مدرسه سازی، بر همت دولت جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام خیرساز تاکید کرد.

وی افزود: در کشور ۳۵۰۰ مدرسه خیری نیمه تمام وجود داردک که  ۱۲ هزار میلیارد تومان پول برای تکمیل آن لازم است.

دکتر قفلی با اشاره به عدم وجود فضای آموزشی در مجتمع‌های مسکونی مهر، تصریح کرد: در این مجتمع‌ها، فضای آموزشی مغفول مانده است.اگر امروز ساخت مدرسه را شروع نکنیم، سال‌های آینده پنج میلیون دانش‌آموز بدون فضای آموزشی می‌مانند، بنابراین باید فکر کرد و تصمیمی در این زمینه گرفت چون این مسئله منجر به نارضایتی عمومی می‌شود. خیرین در این حوزه کمک می‌کنند به شرطی که دولت ۵۰ درصد ساخت مدارس را انجام دهد.

 وی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار کلاس درس خطر آفرین در کشور وجود دارد، سه و نیم میلیون دانش‌آموز در این کلاس‌ها درس می‌خوانند و یک اتفاق ناگوار ممکن است منجر به شرمندگی ما شود.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموز در نیمه شمالی کشور، مطرح کرد: افزایش حضور اتباع و مهاجرت به حاشیه شهرها باعث شده برخی مدارس در دو شیفت فعالیت کنند که این موضوع با عدالت آموزشی هم خوانی ندارد .

دکتر قفلی در پایان خاطرنشان کرد: در هر استان تعداد زیادی خیر وجود دارد. کار گروهی را باید گروهی انجام داد و هر استان باید هیئت مدیره منسجم و مدیرعامل قوی داشته باشد.

اجرای ۱۱۳ پروژه توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در سال ۱۴۰۲

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در این گردهمایی از ساخت ۱۱۳ پروژه توسط این مجمع در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: ۶۰ درصد پروژه‌هایی که در مهرماه افتتاح شد، خیرساز بودند.

وی با بیان اینکه ۸۹ پروژه در جریان ساخت است، تصریح کرد: این پروژه‌ها با حمایت و سیاست مسئولین محترم، اجرایی می‌شود و استاندار همدان همواره عنایت ویژه به خیرین مدرسه‌ساز استان داشتند. ۹۰۵ خیر در ساخت مدارس استان همدان، دخیل بودند،خیرین مدرسه‌ساز، انسان‌های شریفی هستند که مهر خداوند متعال در دل آن‌هاست‌.

 
 
 
 

اشتراک گذاری