مشارکت آنلاین
تاریخ انتشار: 1402/07/12 13:38:00
کد خبر: 4307

به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان ؛

شصت و دومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شد

شصت و دومین جلسه هیات مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عصر امروز 12 مهر ماه سال 1402 در محل اداره نوسازی مدارس استان همدان با حضور اعضا برگزار شد.


به گزارش خبرنگار جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، این جلسه به میزبانی مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان و همزمان با گردهمایی روسای مجامع خیرین که در این استان برگزار خواهد شد با حضور دکتر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ، مهندس جعفری مدیر عامل جامعه خیرین ، اعضای هیات مدیره ( دکتر میر باقری ،دکتر ملا احمدی ، مهندس شاهسوارانی ، حاج آقا رادمنش ، مهندس ناجی مقدم به نمایندگی از مهندس قلم چی ) . حاج اقا فخاری رئیس کمیسیون نظارت بر قوانین ، دکتر اقا خانی نائب رئیس کمیسیون امور اجتماعی ، دکتر نوید ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری ، مهندس راشکی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی ، مهندس اربابی مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس، دکتر خدیجه نیزاری رئیس ستادبانوان خیرین مدرسه ساز در سازمان نوسازی، فراهانی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان و اعضای سازمان نوسازی مدارس استان همدان جضور داشتند .

در ابتدای این جلسه ،  مهندس جعفری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید، میلاد خجسته رسول اکرم (ص )  و امام جعفر صادق (ع ) را تبریک گفت .

وی در ادامه گفت:  در مهر ماه سال جاری  ده هزار کلاس درس توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید که از این میان  54درصد مدارس  توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده بود.

مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تصریح کرد: همايش فرصت برابر براي اموزش همه كودكان (مقابله با فقر فرهنگي ) 24 مهر ماه برای دانش آموزان استثنایی در جهت رفع مشکلات فضاهای آموزشی آنان برگزار خواهد شد که در آن از نهادها دعوت به عمل می آوریم تا بتوانیم مدارس را برای دانش آموزان معلول مناسب سازی نماییم تا بتوانند از مدارس عادی استفاده کنند،

وی خاطر نشان کرد: گردهمایی مديران كمیسيون مدرسه یاری در ٢٧ مهر در محل اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه خانم دانشمهر دبیر جلسه ، گزارشی از اهم فعالیت های جامعه خیرین طی جلسه شصت و یکم و دوم را مطرح کرد که از آن جمله می توان به ؛برگزاری جلسه کمیسیون امور اجتماعی ،پیام دکتر قفلی به مناسبت بازگشایی مدارس ، تقدیر رئیس جمهور از تلاش های خیرین مدرسه ساز ،بهره برداری از مدرسه  6 کلاسه در استان آذربایجان شرقی توسط بنیاد قلم چی، برگزاری دهمین جلسه کارگروه جلسه مدرسه یاری استان سیستان و بلوچستان ، امضا تفاهم نامه بین جامعه خیرین مدرسه ساز و آموزش و پرورش اشاره کرد.

مهندس دانشمهر سپس ،مصوبات شصت و یکمین جلسه هیات مدیره را که اجرایی نشده  به سمع و نظر اعضا رساند که از آن جمله می توان به ، (ایجاد سامانه اطلاعات مدارس و اتوماسیون قابل بهربرداری برای مجامع ، تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی مشکلات حاد استان ها ، به اتفاق ارای اعضا ی حاضر دکتر میر باقری به عنوان رئیس کارگروه امور بین الملل خیرین مدرسه ساز خارج از کشور انتخاب شدند ، مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش جهت ارسال نامه به دکتر جبلی رئیس صداو سیما جهت اطلاع رسانی فرهنگی مشارکتهای مردمی و جلسه اختصاصی بدین منظور ، طرح موضوع بازنگری در اساسنامه  جامعه و افزایش دوره هیات مدیره جامعه از دوسال به سال درگردهمایی روسای مجامع همدان ، ارائه گزارش عملکرد کمیسیون اجتماعی در شصت و دومین جلسه هیات مدیره )اشاره کرد.

در ادامه این جلسه ، دکتر آقاخانی نائیب رئیس کمیسیون امور اجتماعی با ارائه گزارشی از اهم فعالیت های این کمیسیون اهداف ،سیاست ها و چالش ها را مطرح کرد.

وی اذعان داشت : فرهنگ سازی تبلیغ و اطلاع رسانی حفظ و نگهداشت خیرین ، تولید خیرین جدید ، از جمله عواملی است که می تواند نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ مدرسه سازی داشته باشد .

نائب رئیس کمیسیون امور اجتماعی تصریح کرد: تشکیل کارگروهای تخصصی جهت تحقق اهداف ، ابلاغ آیین نامه به مجامع خیرین استانها ، برگزاری جلسه کمیسیون با 30 جلسه و 60 مصوبه ، برگزاری جلسات مشترک با شهرداری ، مترو ، وزارت آموزش و پرورش ، صداو سیما ، بنیاد حامیان دانشگاه تهران ، بیمه ایران ، پتروشیمی ، وزارت نفت ، فرهنگ و اراشاد اسلامی ، جمع آوری و بانک اطلاعاتی از سخنان و توصیه های بزرگان ، و ... از جمله ، اقدامات انجام شده توسط این کمیسیون طی سه سال گذشته است .

وی در پایان از اعضای محترم هیات مدیره خواست نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ارائه دهند .

مهندس شاهسوارانی در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت 5 اکتبر روز جهانی معلم  اظهار داشت :  تولید محتوا و جمع آوری مستندات در کمیسیون امور اجتماعی می بایست در راس اهداف قرار گیرد.

وی افزود: دوستانی در خصوص پویش های لوازم تحریر نویدهایی دادند ما در استان خود افرادی را مسئول این کار قرار دادیم اما متاسفانه همکاری لازم انجام نشد.

دکتر ملا احمدی از زحمات دکتر آقاخانی تقدیر کردو  اظهار داشت : بهتر است دامنه فعالیت های کمیسیون امور اجتماعی محدود شود و بار سنگین فعالیت های جامعه خیرین نباید در کار کمیسیون امور اجتماعی قرار گیرد و فعالیت آنها می بایست  بیشتر در راستای، معرفی جامعه خیرین مدرسه ساز باشد.

دکتر میرباقری نیز تولید محتوا و کار در حوزه ارتباطات و تبلیغات را از اهم فعالیت ها  در حوزه امور اجتماعی دانست.

حاج آقا رادمنش نیز افزود : در خصوص مدارس نیمه تمام که راهکار مولد سازی در خصوص آن ارائه داده شد نمی تواند مشکلات را به طور کامل مرتفع سازد.

وی ادامه داد: ارائه وام و تسهیلات به خیرین برای تکمیل پروژهای نیمه تمام ، بازنگری در نقشه های مدارس و سبک سازی و فناوری های جدید در ساخت مدارس ، سندجامع و نیازهای واقعی در فضای آموزشی با یک فرمت تهیه و به استانها ارسال شود.

دکتر نوید ادهم نیز اظهار داشت : با توجه به سیاستی که در جامعه وجود دارد تولید محتوا و جمع آوری مستندات قبلی می بایست در راس فعالیت های کمیسیون امور اجتماعی قرار گیرد.

وی ادامه داد:  در راستای مسئولیت اجتماعی سیاست در تربیت خیر جوان باشد و   از ظرفیت و توانایی روابط عمومی استفاده شود.

دکتر خدیجه نیزاری نیز ضمن گرامیداشت ولادت حضرت رسول اکرم (ص)  از جامعه خیرین تقدیر کرد و گفت: در بخش بانوان مسئولان شورای بانوان استانی در مجامع حضور دارند و یکدل کار می کنند .

وی با تاکید بر اینکه  همایش بانوان خیرین مدرسه ساز به زودی برگزار می شود بیان کرد:  در بحث مولد سازی فرهنگ سازی انجام شود تا این امر  درگیر تبلیغات سوء نشود.

وی اذعان داشت : بهتر است برای تامین لوازم تحریر دانش آموزان مناطق محروم شماره حسابی اعلام شود تا خیرین در این زمینه مشارکت کنند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه به خیرین قدیمی و تهیه لیستی از  تمامی خیرین می تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری دهد.

مهندس راشکی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی  نیز در ادامه این جلسه ، آماری از وضعیت فضاهای آموزشی ،میزان تعهدات خیرین در 6 ماهه نخست سال و جشنواره بیست و پنجم ، میزان مشارکت بانوان و ... را ارائه داد.

وی  افزود :  تحویل 2020 پروزه در قالب 9 هزار و 275 کلاس درس باکمک مشارکت خیرین و اعتبار بالغ بر 65 هزار میلیارد ، تهیه اطلس آماری جهت اطلاع جامعه خیرین و مجامع خیرین مدرسه ساز از وضعیت استان ها و درجه بندی  و رنگ بندی ، افزایش اعتبارات دولتی برای تکمیل پروهای خیرین ، بازنگری سند توافق نامه های احداث و تجهیز فضاهای آموزشی ، مرتب سازی قوانین و تهیه شیوه نامه تعهدات خیرین و تعهدات دولت ، تهیه شیوه ناهمه واگذاری املاک اهدائی خیرین مدرسه ساز ، توجه ویژه به افزایش میزان مشارکت نهادها ، شرکت ها ، صنایع .بانک ها از محل مسئولیت های اجتاماعی  راه اندازی شورای مناطق مشارکت های مردمی با هدف هم افزایی و حل مشکلات در مناطق 6 گانه کشور از جمله اقداماتی است که طی سال جاری انجام شده است.

در ادامه این جلسه مهندس اربابی مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس  بیان کرد:  327 مدرسه با اعتبار یک هزار و 145 میلیارد تومان از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی در سال جاری تحویل آموزش و پرورش داده شد که از این میان خوزستان با27 مدرسه بالاترین آمار و گیلان با یک مدرسه پایین ترین رتبه را دارند .

 

نزاکت اللهیاری 


اشتراک گذاری